בית משפט השלום בנתניה הרשיע את ד"ר אילן הלוי, 63 מחבצלת השרון, רופא נשים ומיילד שהפעיל מתחם ללידת בית בניגוד לחוק, בשורת עבירות: ביניהן טיפול רפואי רשלני, הפסקת היריון על פי פקודת בריאות העם, ועבירות נוספות.
בכתב האישום המקורי נכתב כי הלוי הפעיל מתחם בשם "ג'הארה דולה" במושב חבצלת השרון, אף כי לא מדובר במוסד רפואי מוכר לביצוע לידות, ובמסגרת פעילותו במתחם קיבל נשים ללידות טבעיות בהשגחתו למרות שהיו בעניינן הוראות שנגדו את הלידה הטבעית.
קראו עוד:
הלוי פוטר במרץ 2017 מבית החולים לניאדו בנתניה, בטענה שחברת הביטוח לא הייתה מוכנה לבטח אותו בשל ביצוע לידות בעלות סיכון גבוה. "ביצעתי לידות רגילות לנשים שעברו שני ניתוחים קיסריים. המון נשים היו מגיעות לכאן מכל רחבי הארץ", סיפר אז הלוי. "יילדתי בעשר השנים האחרונות יותר מ-250 לידות כאלו. ידעתי לתת להן את הטיפול המיטבי, ואף עובר או אישה לא נפטרו". כך למשל, ציינו בפרקליטות כי קיבל בחודש יוני 2018 אישה ללידה טבעית למרות שעברה שני ניתוחי קיסרי, ובסיום הלידה גילה שנוצר קרע ברחמה.
1 צפייה בגלריה
אילן הלוי
אילן הלוי
אילן הלוי בבית המשפט עם עורך דינו לירן זילברמן מחכים להכרעת הדין
(צילום: יאיר שגיא)
בהכרעת הדין קבעה השופטת, אליאנא דניאלי, "הנאשם יילד במתחם נשים אשר עקב נסיבות הכרוכות בעיקרן בניתוחים קיסריים בעברן, משרד הבריאות כמו המומחים בתחום קבעו שקיים סיכון בילוד אותן נשים בלידת בית, ואין לסייע להן בכך. משכך, הורשע הנאשם בטיפול רשלני ביולדות אלו, בדרך אשר היה בה כדי לסכן אותן ואת פרי בטנן. כן ביצע הנאשם הפלה לא חוקית, שיבש מהלכי משפט וביצע עבירה של הדחה בחקירה.
"בנוסף לכך, הנאשם גם הפר צווים שהוצאו כנגדו וכנגד המתחם, לשם הפסקת פעילותו המסכנת יולדות, צווים עליהם ערער לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון. חרף דחיית ערעוריו, הפעיל את המתחם בניגוד לצווים אלו, וקיבל לטיפולו נשים, ובהן גם נשים לגביהן הומלץ כי לא ילדו בלידת בית, עקב הסיכון הכרוך בכך להן ולפרי בטנן. הנאשם המשיך להפר את הצווים גם במהלך ניהול ההליך הפלילי נגדו, ואף לאחר שהחלה שמיעת הראיות בתיק".