ד"ר רס"ן אלון טל, 46 מומחה בגינקולוגיה ויילוד במרכז הרפואי "העמק", גויס בתחילת המלחמה כרופא באוגדת איו"ש, וכשיצא להפוגה קצרה ניצל אותה כדי להגיע למחלקה ולבצע ניתוח מציל חיים באשה בהריון.
בשירות הסדיר שירת טל כקצין בחיל הים. ב-12 השנים האחרונות הוא משמש רופא צבאי וזה השירות הראשון באוגדת איו"ש. "למרות שלא גויסתי, החלטתי להתנדב לשירות. בתפיסת העולם הציונית-ערכית שלי הרגשתי שאני חייב לתרום את חלקי במאמץ המלחמתי הלאומי. לא יעלה על הדעת שאני אשב בבית החולים בזמן שאני חיוני בשטח ויכול לתרום מניסיוני ומיכולותיי לכוחות הפועלים, פניתי לקרפ"א (קצין רפואה אוגדתי) וביקשתי ממנו להתחייל, הוא גייס אותי מיד ושיבץ אותי באוגדה שלו", סיפר טל.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אלון טל מבית החולים העמק
ד"ר אלון טל מבית החולים העמק
ד"ר אלון טל במדי צבא ובחלוק חדר הניתוח
(צילום: דוברות העמק)
"אני עושה תורנויות עם חבריי הרופאים באוגדה ויוצא פעם ב-10 ימים לחופשה קצרה. לפני כמה ימים יצאתי לאחת החופשות שלי, קפצתי לביקור משפחתי בקיבוץ, ומשם נסעתי לבית החולים, אף אחד לא פנה אלי ולא הזעיק אותי, אלא רק תחושת השליחות שלי", מספר ד"ר אלון טל, רופא בכיר באגף נשים שעובד בהעמק כבר 12 שנים. הוא תושב קיבוץ גניגר ואב לשלושה.
עוד בנושא זה:
"הגעתי למחלקה, ופתאום הגיעה צעירה בשבוע ה-7-6 של היריון מחוץ לרחם, והיה רושם שהוא פורץ את החצוצרה ומצריך ניתוח חירום. למרות שהייתי על מדים ולמרות שהגעתי כאורח, עליתי על החלוק הירוק כי הרגשתי שאני חייב לנתח אותה משום שמדובר בהצלת חיים. הניתוח נמשך פחות משעה. במקום שיהיה ברחם, ההיריון השתרש בחצוצרה. החצוצרה היא רקמה עדינה שלא בנויה להחזיק הריון ולכן כשההיריון גדל הוא עלול לקרוע את החצוצרה וזה עלול לגרום לדימום קשה שעלול להיגמר אפילו במוות. כל ניתוח כזה הוא מציל חיים".
"בניתוח כרתנו את החצוצרה ושאבנו את הדם שהיה שם מלכתחילה וכך עצרנו את מקור הדימום. זה האינסטינקט של רופא כירורג, אם אין לך את התחושה באצבעות שאתה רוצה לנתח, אז במקצוע הלא נכון. כשמדובר בהצלת חיים, אין לנו אגו, והרופאה שהייתה אמורה לעשות את הניתוח לא נפגעה, ויתרה לי ופרגנה לי".
ד"ר אלון טל: "כשסיפרתי לאשתי שזה מה שעשיתי, היא לא הופתעה ואמרה שזה היה ברור לה. הילדים שלי לא כעסו עליי שבמקום להיות איתם נסעתי לבית החולים. הם הבינו כי הם מכירים אותי"
"כשסיפרתי לאשתי שזה מה שעשיתי, היא לא הופתעה ואמרה שזה היה ברור לה. הילדים שלי לא כעסו עליי שבמקום להיות איתם נסעתי לבית החולים. הם הבינו כי הם מכירים אותי. נשארתי עוד במחלקה לוודא שלא צריכים אותי לעוד ניתוחים, דיברתי עם אמה של המטופלת ולמחרת חזרתי לבסיס לאחר שווידאתי שהמטופלת שוחררה לביתה ללא בעיות מיוחדות".
מאז תחילת המלחמה גויסו 52 רופאים מהמרכז הרפואי "העמק" בעפולה, וחלקם מנצלים את האפטרים הקצרים כדי להגיע לבית החולים ולטפל בחולים, על חשבון בילוי משפחתי.
ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי "העמק": "אני גאה בכל אנשי הצוות שלנו שהתגייסו בצו 8 עם תחילת המלחמה, בתוכם עשרות רופאים, שנמצאים בחזית הדרומית והצפונית ומטפלים בחיילים שבשטח. אני נפעם כל פעם מחדש כשרופא שמקבל אפטר של כמה שעות, מגיע לבית החולים ישר מהשטח, לבקר את המטופלים ואת חבריו לצוות. נמשיך לתמוך בהם כל הדרך, עד לניצחון".