בישראל גל האומיקרון נמצא בעיצומו, אבל יש לפחות שתי מדינות בעולם שבהן הגל מראה סימני ירידה. ד"ר דניאל ישראל מדרום אפריקה וד"ר אליס פרידמן מבריטניה התראיינו היום (א') לאולפן ynet וסיפרו שבארצותיהם מתחילים לנשום לרווחה.
קראו עוד:
"בבריטניה המצב משתפר", אמר ד"ר פרידמן. "מספר הנדבקים נמצא בירידה - פחות מ-100,000 ביום. גם מספר האשפוזים מתחיל לרדת, אבל עדיין לא ראינו ירידה במספר היומי של מקרי המוות. אנחנו מקווים שזה יקרה בשלב הבא".
1 צפייה בגלריה
אומיקרון
אומיקרון
"האומיקרון גרם לשיעור נמוך יותר של מקרי מוות: 5% בלבד"
(צילום: shutterstock)
לדבריו, מדובר בירידה חדה. "המספרים יורדים די מהר", הוסיף. "אחרי מה שקרה בדרום אפריקה, ציפינו שזה יהיה גם אצלנו. אמנם, אנחנו אחרי סוף השבוע, אז אולי המספרים אינם מדויקים לגמרי, אבל הציפייה היא שנרד ממספר יומי של 100,000 נדבקים במהלך השבוע".
ד"ר פרידמן נשאל כמה זמן נמשך גל האומיקרון בבריטניה, והשיב: "כשישה שבועות. אני מצפה שעדיין יהיו נתוני תחלואה גבוהים עד אמצע פברואר, אבל הירידה של הימים האחרונים מהווה התפתחות מעודדת. התקווה היא שרוב ההגבלות על הציבור יבוטלו בתוך כשבועיים".
גם בדרום אפריקה, אמר ד"ר ישראל, נמשך גל האומיקרון שישה-שבעה שבועות, וגם שם יש ירידה במספר המאומתים היומי. "ב-24 השעות האחרונות דווחו 4,500 מקרים, כשבשיא היו 25 אלף. אני יודע שבישראל יש יותר מקרים, על אף שהאוכלוסייה קטנה יותר. החדשות הטובות הן שהאומיקרון גרם לשיעור נמוך יותר של מקרי מוות: 5% בלבד - בעוד שבגל הדלתא הגיעה הכמות ל-50%".
ד"ר פרידמן: "בשלב מסוים נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה. היא תמיד תהיה איתנו כזיהום. אין לדעת מתי זה יהיה, אבל אני חושב שאם האומיקרון ימשיך להיות הווריאנט הדומיננטי, אז יש סיכוי שנעבור לשלב הבא, וזה יקרה בעתיד הלא רחוק"
ד"ר ישראל הוסיף כי גל האומיקרון קצר יותר מהקודמים, אבל הרבה יותר מידבק, ויש חשד להדבקות חוזרות. "אנחנו לא בטוחים שזה היה פעמיים מזן אומיקרון", הדגיש. "אולי אנחנו בדרך להפוך את הקורונה לשפעת".
בסיום הריאיון נשאלו שני הרופאים אם הם סבורים שאנחנו עומדים לקראת סוף המגפה. ד"ר פרידמן אמר: "בשלב מסוים נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה. היא תמיד תהיה איתנו כזיהום. אין לדעת מתי זה יהיה, אבל אני חושב שאם האומיקרון ימשיך להיות הווריאנט הדומיננטי, יש סיכוי שנעבור לשלב הבא, וזה יקרה בעתיד הלא רחוק. יש חשש שיהיה וריאנט גרוע יותר, אז גם אם אני אופטימי, אני זהיר".