רופאי בית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע הערב (שבת) את מותו של חייל בן 20 שעות בעקבות חיידק אלים ספורות לאחר שהובהל לחדר המיון. עדיין לא ברור כיצד נדבק החייל בחיידק הזה והנושא נמצא בבירור. החייל התגייס לצה"ל באוגוסט ושירת בגולני אחרי שנת שירות. הוא לא נלחם בעזה.
הצעיר הובהל הבוקר לחדר המיון בהדסה עין כרם, כשהוא סובל מתסמינים של דלקת קרום המוח. צוות המיון החל בבירור מהיר ומעמיק ועוד לפני קבלת התוצאות החל בטיפול מיידי ואינטנסיבי המתאים למצב של דלקת קרום המוח חיידקית.
1 צפייה בגלריה
פינוי הילדים הפצועים לבית החולים הדסה הר הצופים, ירושלים
פינוי הילדים הפצועים לבית החולים הדסה הר הצופים, ירושלים
אמבולנס בבית החולים הדסה עין כרם. ארכיון
(צילום: יואב דודקביץ')
לנוכח הידרדרות מהירה ופגיעה בכל מערכות הגוף ולמרות המאמצים הכבירים לייצב את מצבו, קרסו מערכות גופו של הצעיר והצוות נאלץ לקבוע את מותו.
מהדסה נמסר כי מדובר ב"מחלה נדירה יחסית - חיידק אגרסיבי המתפשט במהירות ותוקף באופן קשה את מערכות הגוף". המקרה נדיר במיוחד בשל גילו של החייל. חיידקים אלימים מסוג זה מסוכנים במיוחד לתינוקות ולקשישים, אבל נדיר יותר שהם קטלניים לצעירים בגילו של החייל. "הדסה משתתפת עמוקות בצער המשפחה", מסר בית החולים.
בחודשים האחרונים - כפי שחשפנו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" - סבלו חיילים שנפצעו בעזה מחיידקים עמידים ומזיהומים חריפים כתוצאה מפטריות שנמצאות בקרקע ברצועת עזה. במקרה האחרון נפטר סמ"ר במילואים חנן דרורי, בן 26 מירושלים שלחם במסגרת חפ"ק סמח"ט בעוצבת "חצי האש" (551). דרורי נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה בחודש דצמבר האחרון, נדבק בפטרייה מסוכנת ומאז ניסו בבית החולים שיבא לייצב את מצבו - אך לא הצליחו. כאמור, במקרה הנוכחי, החייל שנדבק בחיידק אלים לא נלחם בעזה.