אנשים רבים מאמינים שמכל דבר רע יוצא בסופו של דבר משהו טוב. כמו למשל בסיפורם המופלא של עינב פורת־לוי (40) וד"ר עידן לוי (45).
תחילת הקשר הייחודי בין השניים לפני כשלוש שנים כאשר עינב, אחות ראשית במחלקת הפלסטיקה במרכז הרפואי שיבא, ליוותה את אמה לבדיקה אצל ד"ר עידן לוי, רופא גסטרו בבית החולים. "לפני שנכנסנו סיפרה לי אחת האחיות שהוא רווק, שהיא מכירה אותו ושאגיד לה מה אני חושבת עליו", מספרת עינב. מאוחר יותר נודע לה כי אותה אחות אמרה בדיוק את אותם דברים לד"ר לוי: "היא רצתה לשדך ביננו".
1 צפייה בגלריה
רופאים ולנטיינס
רופאים ולנטיינס
עינב ועידן. מהניתוח לחופה
(צילום: יאיר שגיא)
מחשבות השידוך התפוגגו לאחר שהרופא אבחן אצל האם גוש סרטני במעי. מרגע זה הדאגה הייתה נתונה רק לבריאותה. "הראש שלי היה באמא שלי ובשלומה", מספרת עינב.
ד"ר לוי מספר גם הוא כי היה ממוקד בהיבט המקצועי בלבד. זמן קצר לאחר האבחון האם נותחה, הגידול הוסר בהצלחה ובחלוף הזמן היא התאוששה.
אהבה זה בריא:
האחות המשדכת המשיכה להיות עם היד על הדופק וכשהרגישה שהגיעה השעה פתחה בניסיון נוסף. "חודש אחרי הניתוח נפגשנו לדייט", מספרת עינב. "לפני כשנה התחתנו ב'חתונת קורונה' וכיאה לזוג ממערכת הבריאות הקפדנו על כל הכללים".
היום גרים עינת פורת־לוי וד"ר עידן לוי בגני־תקווה. היא בהריון מתקדם והם מצפים לילד – דרך נהדרת לחגוג את יום האהבה שחל היום.
בניגוד למשפחות שבהן הבעל לא מסתדר עם האמא של רעייתו, כאן המצב הפוך. "אמא שלי משוגעת עליו. לא רק כי האבחון שלו הציל את חייה אלא בגלל מי שהוא".
למרות שעינב ועידן עובדים באותו בית חולים, הם לא נפגשו עד היום שבו הוא בדק את אמה. "בשיבא יש 9,700 עובדים", מסביר ד"ר לוי.