נדב דרבקין, בן 28 מתל אביב, עונה להגדרה מוזרה ונדירה במיוחד: הוא התחסן נגד קורונה בינואר, וביולי אובחן עם המחלה פעמיים בתוך שלושה שבועות, לדבריו - פעם אחת בחו"ל ופעם נוספת בארץ. איך זה קרה לו, והאם הבעיה היא בכלל באמינות הבדיקות?
קראו עוד:
"בתחילת יולי טסתי לברצלונה כדי לבקר את אחי, שגר ולומד שם כבר כמה שנים", סיפר היום (ד') דרבקין לאולפן ynet. "בתוך יום בערך אחי פיתח תסמינים. הוא נדבק שם כנראה במסיבת רחוב, ואני טיפלתי בו. כעבור יומיים נדבקתי גם אני. לא חשבתי שיש לי סיבה לדאגה, כי אני מחוסן, אבל קיבלתי את זה קשה, הרבה יותר קשה ממנו, למרות העובדה שאני מחוסן והוא לא: במשך שבוע הייתי חום גבוה של 40 מעלות ותסמינים.
"היינו בעיר קטנה מחוץ לברצלונה. הרשויות לא עזרו לנו, ולא הייתה לנו שום יכולת להתמודד. פנינו למוקד קורונה, פנינו למשטרה, אפילו לשגרירות ניסינו להגיע. מצאנו את עצמנו בלי אוכל, בלי תרופות ועם בעיה להשיג מים. הטיפול שם לא פשוט".
1 צפייה בגלריה
נדב דרבקין
נדב דרבקין
נדב דרבקין. "אם הייתי יודע שזה עלול לקרות לי, בטוח שלא הייתי טס לחו"ל"
אחרי שדרבקין החלים והרגיש טוב, הוא עבר בדיקת קורונה ויצא שלילי. הוא חזר עם אחיו לברצלונה, טייל איתו ימים אחדים, וביום ראשון האחרון טס בחזרה לישראל. לפני הטיסה נבדק ושוב קיבל תשובה שלילית, אבל כשנבדק בארץ, יצא חיובי. "פיתחתי מחדש תסמינים", הוא מספר. "אומנם, לא חום גבוה כמו שהיה לי בברצלונה, אבל כאבי ראש, כאבי שרירים וחולשה".
"היינו בעיר קטנה מחוץ לברצלונה. הרשויות לא עזרו לנו, ולא הייתה לנו שום יכולת להתמודד. פנינו למוקד קורונה, פנינו למשטרה, אפילו לשגרירות ניסנו להגיע. מצאנו את עצמנו בלי אוכל, בלי תרופות ועם בעיה להשיג מים. אני אומר לאנשים, אל תטוסו לחו"ל בתקופה הזאת"
לשאלה אם הרופא הישראלי שבדק אותו הרים גבה כשנודע לו שזו הפעם השנייה שהוא אובחן כחולה קורונה, למרות החיסון, השיב דרבקין: "לא. עשו לי חקירה אפידמיולוגית מיד כשגילו שנדבקתי שוב, וגם מבחינת רופא המשפחה וגם מבחינת החוקר האפידמיולוגי של משרד הבריאות, נדבקתי פעמיים. זה מבלבל ומוזר. אם הייתי יודע שזה עלול לקרות לי, בטוח שלא הייתי טס לחו"ל. אני אומר לאנשים, אל תטוסו לחו"ל בתקופה הזאת".
המקרה של דרבקין בהחלט נדיר, שכן הסיכוי להידבק בקורונה פעמיים בתוך זמן כל כך קצר הוא אפסי. בעולם היו מספר מקרים של מחוסנים או מחלימים שנדבקו פעם נוספת בקורונה, אבל ברבים מהמקרים התברר שהתוצאה השלילית שקיבל החולה לפני שהוא אובחן פעם נוספת, הייתה כוזבת: החולה עדיין הפריש מקטעים גנטיים של הנגיף, הוא עדיין היה נגוע, כך שרק הבדיקה החיובית שבוצעה לאחר מכן הייתה מהימנה. במקרים אחרים הבדיקה עצמה לא הייתה תקינה, שכן המטוש לא הוחדר עמוק מספיק.
במקרים אחרים נדבקו פעמיים אנשים בעלי רמת חיסוניות נמוכה יחסית, שהגוף שלהם לא הגיע להגנה מלאה, או שהם נדבקו בזן אחר של קורונה.