קבלת פנים למנכ"לית הכללית החדשה? ברקע משבר הקורונה ובצעד חריג הודיע היום יו"ר ועד עובדי קופת חולים כללית, פרוספר בן חמו, כי לא יצורפו מבוטחים חדשים לקופה הגדולה בישראל, בשל טענות לעומסים בעבודת הקופה, וכן כי הסניפים לא ייתנו מענה טלפוני לפניות הקשורות לקורונה. "על מנת לנסות ולבלום עלייה נוספת בעומסים ולאפשר מתן שירות בתנאים נאותים, הן לנו עובדי הכללית והן למבוטחים, וכל זמן שההנהלה לא תטמיע פתרונות להפחתת העומסים, בשלב הראשון לא נצרף מבוטחים חדשים לקופה ולא ייענו שיחות הטלפון שיגיעו למרפאות אשר עניינן נוגע לקורונה", הודיע בן חמו.
בהמשך הוסיף בן חמו, כי "לצערנו, צעדים בלתי נמנעים אלה הם תולדה והמשך ישיר להתעלמות של גורמים בכירים בכללית ממצוקת העובדים, וזאת למרות שחזרנו ודרשנו פתרונות עומק מבניים להתמודדות עם העומסים הבלתי נסבלים אשר הולכים ומתגברים בכל תחומי העשייה במערך האשפוז ובקהילה: במנהל, בסיעוד, במשק, בפרא-רפואיים, בדימות, במעבדות ועוד".
1 צפייה בגלריה
לוגו קופת חולים כללית עם בקבוקון חיסון ב מרכז חיסון חיסונים ב פתח תקווה 1 בפברואר
לוגו קופת חולים כללית עם בקבוקון חיסון ב מרכז חיסון חיסונים ב פתח תקווה 1 בפברואר
ביקורת על הנהלת הקופה
(צילום: AFP)
רק לאחרונה מונתה רות רלבג למנכ"לית הקופה, לאחר שמנכ"ל הקופה הקודם, פרופ' אהוד דודסון, הודיע על סיום תפקידו ברקע טענות לאי הסכמות ומחלוקות עם הוועד המנהל של הכללית. במכתבו מותח בן חמו ביקורת גלויה על הנהלת הקופה וכותב כי "במקום לייצר תהליכים מוסדרים שיביאו להפחתת העומסים שהולכים ומכבידים על כתפי עובדי כללית, נוהגים אותם בכירים בכללית באדישות רבה כלפינו ובאופן חד צדדי מטילים עוד ועוד משימות ועוד גזירות והכול מבלי להקצות כוח אדם ומשאבים נוספים, כמתחייב נוכח התוספת האדירה של העבודה שיש לכל אחת ואחד מאיתנו". בן חמו הוסיף כי "עובדי הכללית לא יכנעו להתנהלות פוגענית זו".

"קבלת פנים למנכ"לית החדשה"

שירותי בריאות כללית היא הגדולה מבין ארבע קופות החולים ולמעלה מ-50 אחוזים מאזרחי ישראל מבוטחים בה. גורמים בקופת החולים כינו את מכתבו את בן חמו "הפגנת שרירים" ו-"קבלת פנים למנכ"לית החדשה". מנגד, יש לציין כי קופות החולים מתמודדות עם עומס משמעותי בצל משבר הקורונה, שכולל את תפעול מערך הבדיקות ואשפוזי הבית, וזאת במקביל להמשך הפעילות השגרתית בקרב יתר מבוטחי הקופות. בנוסף, אין זו הפעם הראשונה בשנה האחרונה שמתמודדים בכללית עם משברים מסוג זה, שכן רק בחודש יולי האחרון התקיימה שביתה בת כמה שעות ברקע טענות לפגיעה בתנאי עבודתם ושכרם של העובדים. בחודש נובמבר 2020 הושבתו גם מרפאות 'כללית סמייל' של הקופה.
מהכללית נמסר: "אנו מוקירים את הפעילות המאומצת של עובדי הקופה לאורך השנים, ובמיוחד בתקופת הקורונה. כמו תמיד, גם עכשיו אנו בוחרים בדרך של הידברות עם הוועד ואנו בטוחים שנמשיך ביחסי עבודה מצוינים שמאפיינים את הקופה".