בשיתוף ד"ר אלכסנדר בראילובסקי ואינפומד
דילול שיער והתקרחות הן תופעות נפוצות בנשים וגברים כאחד. למעשה, כ-80% מהגברים מעל לגיל 45 יסבלו מהתקרחות וכ-50% מהנשים בגילאים אלה יסבלו מדלילות שיער.
הסיבות לבעיות השכיחות רבות ומגוונות: בעוד שבקרב גברים האשמה העיקרית היא הגנטיקה, בנשים דלילות השיער נובעת משינויים הורמונליים, מחלות שונות (כמו בעיות בבלוטת התריס) וכן גם טיפולים אסתטיים המובילים להרס השיערה (למשל החלקות וכן גם צביעת השיער).
צפו ברופא מסביר

מהן הזרקות PRP?
שחזור וריפוי של הגוף תוך שימוש במשאבים הקיימים בו היא טכניקת טיפול ותיקה מאוד שמתבצעת כבר שנים רבות, עוד מאז המאה הקודמת. טיפולי PRP המבוססים על עיקרון זה נפוצים בתחומי רפואה שונים.
טיפול PRP או פלזמה עשירה בטסיות, מבוסס על הפקה של נוזל פלזמה מדם המטופל עצמו. הטיפול מסייע לתיקון של רקמות פגועות, ליצירת רקמות חדשות ולייצור משמעותי של חומרי גדילה.
במהלך הפעולה נלקח דם מהמטופל ומועבר לצנטריפוגה שסיבוביה המהירים מובילים להפרדת הפלזמה משאר מרכיבי הדם. הפלזמה מורכבת מתרומבוציטים פעילים אשר מאיצים תהליכי החלמה וגדילה בגוף.
ההזרקות מבוצעות ישירות לקרקפת תוך שימוש במחטים זעירות. הטיפול עוצר את נשירת השיער, מעורר צמיחה מחודשת, מאיץ את חילוף החומרים התוך תאי, ומזין את זקיקי השיער.
באילו מקרים מומלץ טיפול ה-PRP?
הטיפול מומלץ למטופלים/ות הסובלים/ות מנשירת שיער אינטנסיבית, מדלילות שיער, לאלה בעלי שיער שמנוני או יבש מאוד וכן גם לשיער הזקוק לשיקום אחרי פרוצדורות כימיות.
היתרון העיקרי בטיפול בפלזמה בהשוואה לשיטות אחרות הוא השימוש ברכיבים הקיימים בגוף המטופל ולא בחומרים חיצוניים בדם המטופל עצמו ולא בחומרים חיצוניים. כך ניתן לזכות בטיפול יעיל ובמקביל לבטל את הסיכוי לתגובה אלרגית ולפגיעה בגוף.
בשיתוף ד"ר אלכסנדר בראילובסקי ואינפומד