היוזמה שהתחילה בהסתדרות הרפואית ובהסתדרות האחיות - שאליה הצטרף משרד הבריאות - סחפה הבוקר (יום א') את בתי החולים ברחבי הארץ - כאשר אלפים עמדו לדקת דומייה בשעה 10:00 לזכר הנרצחים והנופלים. מנהלי בתי החולים העלו על נס את ההתגייסות של הצוותים הרפואיים בימי המלחמה.
עובדות ועובדי המרכז הרפואי קפלן עמדו ליד עמדת הזיכרון שהוקמה בכניסה למיון לזכר קרובי משפחתם של עובדי ועובדות המרכז הרפואי, שנפלו ונרצחו במלחמה. עובדים נוספים עמדו לדקת דומייה ברחבי המחלקות. פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הרצפלד, אמר: "יש לכולנו מכנה משותף בימים הללו, והוא הכאב שכל אחד ואחד מאיתנו נושא בקירבו. אבל הוא מלווה גם באומץ, חוזקה, אופטימיות ואמונה בצדקת הדרך שלנו".
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים קפלן מנכ"ל בית החולים פרופ' טריף בדר
דקת דומייה בבית החולים קפלן מנכ"ל בית החולים פרופ' טריף בדר
אמונה בצדקת דרכנו. מנהל קפלן פרופ' טריף בדר עם צוות בית החולים
(צילום: ד"ר איתן לבון)
עובדי המרכז הרפואי הדסה - ההנהלה והצוותים - התכנסו הבוקר בבתי החולים הדסה עין כרם ובהר הצופים, על מנת להרכין ראש לזכר הנרצחים והנופלים. מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס אמר בהתכנסות: "כולנו עם משפחות הנפגעים. לבנו עם משפחות הנפגעים במדינת ישראל כולה ועם משפחות הדסה והאוניברסיטה העברית שאיבדו את יקיריהם.
קראו עוד:
"המעגל הראשון, המעגל השני, המעגלים הרחבים יותר, כולנו יחד כמשפחה אחת למענם. זהו זמן לזכור ולהודות למי שחירפו נפשם למעננו ולהודות למי שממשיכים להגן עלינו בגופם וברוחם. אנו חושבים ללא הרף על משפחות החטופים והחטופים עצמם, ומייחלים להשבתם אל בתיהם ואל בני המשפחות המודאגות שמחכות להם. אנו מקווים שהסיוט שלהם, שלנו, יסתיים במהרה.
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים הדסה עין כרם
דקת דומייה בבית החולים הדסה עין כרם
קרן אור בתוך האבל. עובדי הדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
"ובתוך האבל והצער הגדול, כמנכ"ל אני חווה את קרן האור בימים הללו והיא ההתגייסות שלכם, צוותי הדסה היקרים. מקור לגאווה עצומה. למן יום המלחמה הראשון פגשתי את הנחישות והנתינה של כולכם, ועל כך תודתי האישית. על עמידתה של הדסה איתנה לטפל במעל 170 פצועים שפונו אלינו מהמלחמה בדרום ועל הכנת תשתית תת-קרקעית במקרה של הסלמת המלחמה או מתקפה נרחבת".
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים הדסה עין כרם
דקת דומייה בבית החולים הדסה עין כרם
דקת הדומייה בבית החולים הדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
גם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר הרכינו ראש, והשתתפו בצער העובדים שאיבדו את קרוביהם ובצערם של כל משפחות הנרצחים והנופלים במלחמה.
צוותי רמב"ם מכל המגזרים השתתפו הבוקר בדקת דומייה. מנהל רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל אמר לצוותים שהעוצמה של בית החולים ויכולת ההתמודדות בעת החירום הזו תלויה באחדות ושיתוף הפעולה בין כל 6,000 העובדים בבית החולים.
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים רמב"ם
דקת דומייה בבית החולים רמב"ם
העוצמה שבאחדות. דקת דומייה בבית החולים רמב"ם
(צילום: דוברות רמב"ם)
מאות עובדי המרכז הרפואי זיו עמדו לזכר החללים והתפללו לשלום הפצועים ושובם של החטופים והנעדרים: "אנו בזיו, ניצבים כמשפחה אחת מגובשת העושה למען המטרות הנעלות של הצלת חיים והבאת מזור. אתגרים רבים עוד לפנינו וכולנו נעשה כל הנדרש, כל אחד ותפקידו, למען מתן שירותי רפואה, הצלת חיים וסיוע רפואי בשגרה ובחירום". מאות מעובדי בית החולים התרגשו יחד בשירה משותפת של "התקווה".
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים זיו
דקת דומייה בבית החולים זיו
מאות מעובדי בית החולים זיו שרו יחד את "התקווה"
(צילום: דוברות זיו)
עובדי ועובדות המרכז הרפואי לגליל בנהריה עמדו הבוקר אף הם לדקת דומייה, ויחד עמם נכחו חברי ההנהלה, יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י, פרופ' זאב פלדמן, וכן ד"ר אריה ביטרמן, המשמש יו"ר ועד רופאי בתי החולים של כללית.
פרופ' ציון חגי אמר: "הגעתי היום למרכז הרפואי לגליל שבגבול הצפוני של ישראל כדי לחזק את הצוותים הרפואיים והסיעודיים העובדים במסירות למען האזרחים ובאופן מעורר הערכה. פגשתי את פרופ' ברהום יחד עם סגניו ד"ר צבי שלג וד"ר חיתאם חוסיין. התרשמתי מאוד מהצוותים וממוכנות בית החולים. ראיתי מקרוב צוותים רפואיים וסיעודיים חדורי מוטיבציה, העובדים יחד כתף אל כתף למען המטופלים, אזרחי מדינת ישראל. זו גאווה גדולה למדינה כולה".
סגל המרכז הרפואי הלל יפה השתתף בטקס שבו נשא דברים גם עובדיה קידר, תושב נתיב העשרה, שרבים מתושביו היו בין הנרצחים. אשתו מאושפזת בבית החולים בחדרה. הוא ביקש להודות לצוות על הטיפול המסור, על המעטפת המקצועית והרגשית שהמהווה נחמה קטנה בימים הקשים שעוברים עליהם.
7 צפייה בגלריה
דקת דומייה בבית החולים הלל יפה
דקת דומייה בבית החולים הלל יפה
הדלקת נרות ב"הלל יפה" לזכר הקורבנות
(צילום: דוברות הלל יפה)
בטקס נשא דברים גם מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מיקי דודקביץ: "היום, כולנו כאן, באנו להתייחד עם מי שנרצחו בדם קר. אחינו ואחיותינו במערכת הבריאות, האבות, האימהות, הבנים והבנות, הקשישים והילדים, שנטבחו ללא רחם על ידי אויב בעל רוע בלתי נתפס. אני מייחל, כמו כולנו, להחלמת הפצועים ולחזרתם של החטופים במהרה ובבריאות שלמה. תנו לעצב וליגון מקום, אנחנו בשעה קשה, ללא ספק. אבל פנו מקום לתקווה, ובעיקר להבנה שרק אנחנו כולנו ביחד יכולים להביא לימים של אחדות ועוצמה, וישראל חזקה ובריאה יותר למען כולנו".
הטקס הסתיים בשירת התקווה ובהדלקת נרות זיכרון במיצג שבו נכתבה המילה "לזכרם" לצד מגן דוד.

הצדעה לקצין הפצוע ב"העמק"

מאות עובדות ועובדי המרכז הרפואי "העמק" התייחדו עם זכר הנופלים והנרצחים. בשטח ההתכנסות הוקם מיצג עם תמונות ושמות החטופים. לאחר דקת דומייה לזכר הנופלים והנרצחים, אמר מנהל המרכז הרפואי העמק ד"ר מאור ממן: "מזה שלושה שבועות שליבנו כבד מאוד, והדאגה העזה לשלומם של יקירינו שנמצאים עדין במערכה - בצבא, בכוחות החילוץ וההצלה - הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו.
7 צפייה בגלריה
פינת הנצחה בית החולים העמק
פינת הנצחה בית החולים העמק
פינת הנצחה בבית החולים העמק
(צילום: דוברות העמק)
"התכנסנו כאן יחד, כדי להרכין ראש על האובדן הגדול ועל האירועים הקשים שפקדו אותנו. 'בכל דור ודור קמו עלינו לכלותנו', והיום, יותר מתמיד, אנו מצווים לזכור את מתינו, ואת מה שעוללו לנו המרצחים השפלים".
הוא ביקש להצדיע לאחד הפצועים שנכח בטקס, "גיבור ישראל, שמטופל אצלנו בשיקום – רב סרן פאוז חוסיין, קצין גששים מחטיבת פארן ותושב היישוב עילבון, נפצע בהיתקלות עם מחבלים בקיבוץ חולית ביום הראשון של המלחמה. הוא לחם בגבורה והציל את המח"ט שלצדו וחיילים נוספים מהכוח. כולנו מצדיעים לך ולכל חיילי צה"ל באשר הם. יחד ננצח".