לזיכרו של שרון אסמן ז"ל: מחר בבוקר (שישי) ייצא לדרך המרוץ על שמו של שרון אסמן ז"ל. המרוץ יוזנק בשעה שמונה בבוקר ויתקיים לאורך תוואי של חמישה ק"מ בפארק המסילה בירושלים.
"אנחנו סבורים שהקצין, הלוחם והמפקד הנערץ, ראוי לכל הזיכרון שעיריית ירושלים יכולה לתת לו", אומר באולפן ynet אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים, "בחרנו לעשות את זה באמצעות מרוץ חימום לריצת המרתון שתהיה בעוד שבועיים בירושלים. אני חושב שנהפוך את האירוע הזה לקבוע. יהיה לנו את מרוץ אסמן בירושלים, לא נשכח אותו ונדע להעריך את כל מה שהוא עשה עבורנו".
סא"ל אלעד טהורי, סמח"ט הנח"ל, שירוץ באירוע עם לוחמיו, אומר: "אנחנו מביאים נציגות מכובדת למרוץ. למרות שחיילנו פרוסים בכל הארץ בתעסוקה, אנחנו מביאים לא מעט חיילים כדי להשתתף במרוץ החשוב הזה של מפקד חטיבה שלנו".
על אהבתו של אסמן ז"ל לירושלים, הוא מספר: "בשני תפקידיו לפני שהיה מפקד חטיבה, הוא ממש פיקד על ירושלים. תפקיד אחד מצפון, תפקיד אחר מדרום, כך שבאופן טבעי הקשר שלו לעיר היה מאוד עמוק. בנוסף, עיריית ירושלים מאמצת את חטיבת הנח"ל לאורך השנים, לכן גם בתור מג"ד, סמג"ד וגם כמח"ט, אמנם רק שלושה ימים, הקשר עם עיריית ירושלים היה הדוק".
פלג הוסיף כי לכבוד המרוץ הודפסו למעלה מ-1,500 חולצות שיחולקו בין הרצים. "אני מנצל את ההזדמנות הזאת לקרוא לכל חובבי הספורט, לרצים, למוקירי זיכרו, לבוא מחר בבוקר למתחם התחנה החדשה. אורך מסלול המרוץ הוא חמישה ק"מ, לא כל-כך קשה, מי שרוצה יכול אפילו לרוץ את זה פעמיים. אנחנו נקיים את המרוץ בכל מזג אוויר ואני מאחל לכולנו בהצלחה מחר".
2 צפייה בגלריה
שרון אסמן ריצה
שרון אסמן ריצה
שרון אסמן ז"ל במהלך ריצה. קשר הדוק לירושלים
(צילום: אלבום פרטי)

הקדיש את חייו להגנת המדינה

אל"מ אסמן ז"ל הקדיש 25 שנה למען ביטחון מדינת ישראל והשאיר אחריו מורשת של ערכים, לאורם פועלים היום דורות שלמים של לוחמים ומפקדים בצה"ל. בין עשרות תפקידיו במסלול הקרבי, כמח"ט בנימין, אסמן ז"ל היה מופקד באופן ישיר על שלומם וביטחונם של תושבי ירושלים.
הוא התגייס לחטיבת הנח"ל בשנת 1997. בין השנים 2004-2002 שירת כמפקד פלוגת הנ"ט בחטיבה, ולאחר מכן שירת כראש נציגות דובר צה"ל בפיקוד המרכז. בין 2008 ל-2009 שירת כסגן מפקד גדוד גרניט, ובשנים 2011-2010 כקצין אגף המבצעים של חטיבת הנח"ל.
בהמשך שירת גם כראש ענף חיל רגלים במרכז לאימונים ביבשה, ומפקד גדוד שחם (931). הוא היה מראשוני המפקדים לחצות לתוך רצועת עזה בצוק איתן בקיץ 2014, כמפקד צוות גדודי משולב, ואף נפצע במהלך הלחימה. אסמן המשיך אז להילחם וסרב להתפנות, תוך שהוא מוביל את הגדוד להישגים מבצעיים בבית חאנון מול מחבלי חמאס. אסמן וקצינים בגדוד קיבלו על כך ציון לשבח, "בגין מסירות רבה וחירוף נפשם על הגנת ישראל, תושביה וחייליה".
בהמשך דרכו שירת כקצין אגף המבצעים של עוצבת שועלי האש, בשנת 2017 מונה למפקד החטיבה המרחבית עציון וכשנה לאחר מכן מונה למפקד החטיבה המרחבית בנימין. בתפקידו האחרון לפני שמונה למפקד הנח"ל שירת כקצין אגף המבצעים של פיקוד הצפון.
2 צפייה בגלריה
אל"ם שרון אסמן
אל"ם שרון אסמן
אל"ם שרון אסמן ז"ל. הקדיש 25 שנה מחייו לביטחון ישראל
(צילום: דובר צה"ל)
אל"מ אסמן ז"ל, התמוטט ביולי אשתקד במהלך אימון כושר קרבי, שלושה ימים לאחר שהתמנה למפקד חטיבת הנח"ל. הטרגדיה התרחשה במחנה מפקדת חטיבת הנח"ל סמוך לכפר יונה. מעט לפני השעה 7:00 בבוקר, אסמן רץ במשך כרבע שעה לצד קצינים ולוחמים נוספים של החטיבה, ואז נכנס לחדר כושר, אך לפני שהחל להתאמן – התמוטט. קצינים במקום העניקו לו טיפול ראשוני בשטח בהובלת רופא החטיבה שהוזעק גם הוא. הרופא ביצע בו פעולות החייאה ממושכות אך בסיומן נאלץ לקבוע את מותו. בחדר הכושר לא היה דפיברילטור.
בעקבות מותו, הורה הרמטכ"ל כוכבי על הקמת ועדת חקירה, שבחודש שעבר פורסמו ממצאיה. הוועדה קבעה כי אסמן, בן 42 במותו, לקה בסבירות גבוהה בדום לב. הוועדה מצאה כי נכון היה לשלב דפיברילטור בשלב מוקדם יותר בתהליך ההחייאה ומצאה פערים בהנחיות לפריסת מכשירי החייאה ביחידות צה"ל. במסגרת מסקנותיה הומלץ להציב דפיברילטורים בכל חדרי הכושר בבסיסי צה"ל ולחזק את התיאום של הצבא מול מד"א.
אלמנתו של אסמן, שרון, היא סמנכ"לית בכירה בקבוצת "ידיעות אחרונות".