"צריך לחשוב אם נכון להמשיך במתווה התיירות", אומר היום (ג') לאולפן ynet פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה לאפידמיולוגיה ולבריאות הציבור ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. "המצב באירופה חמור עכשיו. הם נמצאים בערך איפה שאנחנו היינו לפני מספר חודשים".
קראו עוד:
לדעתו, הבעיה העיקרית היא האכיפה. "הרי הקורונה לא תיעלם מחיינו", הוא אומר, "כך שהנושא של האכיפה הוא חשוב ביותר. כל עוד אזרחי אירופה לא יקבלו את החיסון השלישי, נראה שם עלייה בתחלואה. אני מציע לאנשים לחשוב פעמיים אם כדאי להם לנסוע לאירופה. אם הנסיעות הן לא הכרחיות, הייתי ממליץ לא לנסוע".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה מתחסנים חיסונים
חיסון ילדים קורונה מתחסנים חיסונים
"כל עוד יהיו בעולם פערים כל כך גדולים ברמת ההתחסנות, נמשיך לראות את הקורונה מכה, ואת הווריאנטים השונים"
(צילום: shutterstock)
פרופ' דוידוביץ' נשאל מדוע עדיף לישראלים להימנע מנסיעות לחו"ל גם אם קיבלו בוסטר. תשובתו: "הבעיה המרכזית היא הווריאנטים. עם החיסון השלישי אנחנו בסך הכול מוגנים, בוודאי מפני תחלואה קשה ומפני מוות, חס וחלילה, אבל אנחנו יודעים שהחיסון לא מונע הדבקה ב-100%. כל עוד יהיו בעולם פערים כל כך גדולים ברמת ההתחסנות, נמשיך לראות את הקורונה מכה, ואת הווריאנטים השונים.
"אנחנו עכשיו בחורף, אנשים יכולים להידבק בחו"ל ולהיתקע שם בבידוד. לא נראה לי שצריך להגיע למקומות שבהם מתחילים להיכנס להגבלות ולסגרים. זה לא הזמן הכי מוצלח לנסיעות".
"אנחנו עכשיו בחורף, אנשים יכולים להידבק בחו"ל ולהיתקע שם בבידוד. לא נראה לי שצריך להגיע למקומות שבהם מתחילים להיכנס להגבלות ולסגרים. זה לא הזמן הכי מוצלח לנסיעות"
בהמשך הריאיון התבקש פרופ' דוידוביץ' להתייחס לחיסוני הילדים בני חמש עד 11, שיתחילו בשבוע הבא, ונשאל אם הוא מעריך שהורים רבים יחסנו את ילדיהם. "אני חושב שיש שלוש קבוצות של הורים", אמר. "חצי מההורים, אולי קצת יותר, מאוד רוצים לחסן את הילדים. לי יש שני נכדים - אחד יהיה בן חמש בסוף החודש, השני בן שש וחצי - ואנחנו מאוד נשמח שהם יתחסנו: נמאס כבר מהבידודים, מהבדיקות ומהכיתות הירוקות. יש גם הורים שמאוד מתנגדים לחיסונים האלו, אבל אני חושב שהם מהווים מיעוט. הקבוצה השלישית היא של ההורים המהססים, ואני חושב שצריך להפעיל הרבה מאוד הסברה עבורם: הרבה מאוד שיח מול רופאי הילדים, שעושים עבודת קודש, וכמובן מול רופאי בריאות הציבור".
לשאלה אם ייתכן שההסברה בנושא אינה טובה במיוחד, השיב: "אני חושב שיש הסברה, אבל צריך להתאים אותה במיוחד לכל אחת מהאוכלוסיות השונות: לאוכלוסייה הערבית, החרדית, יוצאי ברית המועצות לשעבר, עולים מאתיופיה, אנשים שגרים במרכז הארץ וחיים בסגנון ניו אייג' - לכל אחת מהקבוצות צריך להתאים הסברה. יש הרבה מאוד התנדבות בנושא: ארגון 'מדעת' עושה עבודת קודש, וגם אנחנו, באיגוד של רופאי בריאות הציבור.
"אני חושב שנראה היענות לא רעה בכלל לחיסוני הילדים, גם משום שהמצב בארץ כרגע יותר סביר, לשמחתנו. זו לא אותה רמת דחיפות שהייתה לפני הבוסטר, בשיא הגל הרביעי. אנחנו צריכים לחסן דווקא בתקופה רגועה כדי להקדים, כדי להתכונן להמשך, בוודאי לקראת החורף".