בשיתוף מערכת medpage
למצוקה נפשית אין הגדרה מדויקת וחד משמעית. היא מהווה למעשה שם כולל למספר תופעות רגשיות או מצבים נפשיים שונים אשר גורמים לאדם לסבל נפשי.
יש פעמים בהם מצוקה נפשית מתארת מצב של חרדה או דיכאון. במקרים אחרים, מצוקה רגשית מתהווה לאור חוויה של אירוע טראומטי או אירוע משברי אחר. מחקרים מלמדים כי יותר ממחצית מהישראלים מכירים לפחות אדם אחד שסובל מדיכאון, אחד מכל שלושה העיד על עצמו שסבל מדיכאון בשלב כזה או אחר.
1 צפייה בגלריה
לזהות מצבי מצוקה נפשית
לזהות מצבי מצוקה נפשית
לזהות מצבי מצוקה נפשית
(צילום: shutterstock)
ד"ר שירי דניאלס, מנהלת מקצועית ארצית בעמותת ער"ן בשיחה עם סיון קליין, על זיהוי מצבים של מצוקה רגשית, דיכאון – איך לזהות, מהם הסימנים? כיצד זה משפיע על מי שסובל ממנו ועל הסובבים אותו – וגם על הפעילות של עמותת ער"ן כדי להקל על הסובלים ממצוקה זו.

עמותת ער"ן – עזרה ראשונה נפשית, מפעילה את הקו החם הגדול במדינה ומעניקה שירותי סיוע ותמיכה נפשית מצילה חיים בטלפון 1201 ובאינטרנט – בצ'אט, ווטסאפ, מייל, פורום ומסרונים באתר העמותה. שירותי ער״ן ניתנים באופן אנונימי ומיידי לכלל הציבור בישראל במגוון שפות, 24 שעות ביממה בכל ימות השנה. השירות ניתן לכל אדם בכל גיל החווה כל סוג של מצוקה נפשית. לאתר עמותת ער"ן לחצ/י כאן.

שירות לציבור. מוגש בחסות חברת יאנסן ישראל בע"מ ((J-C Health Care Ltd.
בשיתוף medpage.co.il
פורסם לראשונה: 12:26, 18.09.22