לאיציק וסמדר חרמון, בני 60 מפתח־תקווה, יש 11 ילדים ו־16 נכדים. אלא שלאחרונה, מאז שהוסמכו לנהגי אמבולנס אחרי שנים של התנדבות במד"א, אין להם כל כך זמן פנוי בשבילם.
1 צפייה בגלריה
סמדר ואיציק חרמון
סמדר ואיציק חרמון
סמדר ואיציק חרמון
(צילום: יריב כץ)
במהלך השנים נאלצו השניים להזדקק לשירותם של חובשי מד"א, שהשאירו בהם רושם רב. עד היום הם אינם שוכחים את הטיפול המסור שקיבלו לפני כ-17, אז נפטרה בתם מסרטן. "בכיתי ולא הבנתי אפילו עד כמה הייתי במצוקה, ואני זוכרת איך הצוות של מד"א עטף אותי", סיפרה סמדר, "עוד לפני פטירתה, היה לי ילד שנולד פג ובשנה הראשונה היו לו המון הפסקות נשימה. באחת הפעמים הוא איבד נשימה ושוב צוותי מד"א הם שהגיעו ועשו לו החייאה. זה הותיר בי רושם רב והחלטתי להיות חובשת".
איציק, עורך דין במקצועו, החל להתנדב במד"א לפני מספר שנים במסגרת פרויקט מיוחד של מד"א ולשכת עורכי הדין. מטרת הפרויקט הייתה להכשיר כמה שיותר עו"ד כחובשים, בגלל פריסתם ברחבי הארץ. "תמיד חונכתי להתנדב", סיפר, "התנדבתי בעבר ב'זכרון מנחם' ובמקומות אחרים כמו יחידת חילוץ והצלה של פתח־תקווה".
קראו עוד:
במהלך השנים האחרונות עשו השניים לא מעט משמרות משותפות. מבחינתם, מדובר בתוספת כוח בסיוע לחולים.
סמדר העובדת בארגון פעמונים המדריך ומעניק ליווי פיננסי ומספק כלים ומיומנויות להתנהלות כלכלית נבונה, מספרת על השילוב של הסיוע הנפשי עם המקצועי שבא לידי ביטוי במקרה מיוחד שחוו בני הזוג. "לפני כמה זמן הגענו לאישה בת 82 שהייתה חולת סרטן", שיחזרה סמדר, "אני הייתי איתה מאחור בבטן האמבולנס ואיציק נהג, אמרתי לו שייסע מהר בגלל המדדים שלה, ותוך כדי ליטפתי לה את הראש וניסיתי להרגיע אותה. היא לא הייתה מוכנה לעזוב לי את היד, ואמרה לי 'בחיים לא התייחסו אליי בצורה כזו'. זו השליחות שלנו".
סמדר חרמון: "להיות חובשת זה נהדר, אבל בכל המשמרות שלי גיליתי שנהג האמבולנס הוא זה שאחראי על הצוות ומנווט את כל דרך הטיפול ורציתי בזה. לכן עשיתי את הקורס"
כאמור, בני הזוג לא הסתפקו בהיותם חובשים ועברו גם קורס נהגי אמבולנס. איציק הוא נהג נט"ן וחובש בכיר. סמדר סיימה את קורס נהגי האמבולנס בהצלחה לפני ימים ספורים. "זו הייתה החלטה של סמדר להיות גם נהגת אמבולנס. ברגע שהיא רצתה את זה המשכנו קדימה", אמר איציק.
סמדר: "להיות חובשת זה נהדר, אבל בכל המשמרות שלי גיליתי שנהג האמבולנס הוא זה שאחראי על הצוות ומנווט את כל דרך הטיפול ורציתי בזה. לכן עשיתי את הקורס. עכשיו זה קצת בעייתי מבחינת המשמרות, משום שגם אני וגם איציק נהגים אז זה אומר שלא נעשה משמרות ביחד. אבל מה שהכי חשוב לנו זה לתרום כל עוד אנחנו יכולים".
פורסם לראשונה: 00:00, 04.08.23