בשיתוף Takeda


תקופת הקורונה היא משבר בריאותי, מהחמורים שידענו. הפחד של חולים מהמחלה עלול לגרום להם להפסיק לטפל במחלות כרוניות מהן הם סובלים, ובכך להזיק לבריאותם. ד"ר הנית ינאי, מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות בבית החולים בילינסון:, יוצאת בקיאה לחולים במחלןת מעי דלקתיות ואומרת: "אל תפסיקו את הטיפולים הקבועים. תנו לנו, לצוותים המטפלים, לסייע".
לעוד כתבות במדור חדשות הבריאות
היא אומרת: "פגשתי חולים בשלבים שונים של המסע במהלך המחלה. חשוב לדעת כי טיפול טוב במחלה כרונית דורש צוות ושיתוף פעולה בין המטופלים למטפלים. כמו בכל מחלה כרונית, הטיפול במחלות מעי דלקתיות דורש טיפול תרופתי ממושך. לפעמים מטופלים מפסיקים את הטיפול על דעת עצמם, ואז מגיעים אלינו לטיפולי הצלה. משבר הקורונה הוא ללא ספק משבר של אי ודאות וסיכונים. אבל התמודדות יעילה עם מחלות כרוניות דורשת שיתוף פעולה.
"אנחנו יודעים כבר שחולים במחלות מעי דלקתיות הם לא בקבוצת סיכון. ראינו שחולים שנדבקו ופיתחו חומרה של מחלה, דומה לזו של מרבית האוכלוסייה, כלומר מחלה קלה באופן יחסי. אין ספק שנלמד על הקורונה ועל השפעותיה עם הזמן, אבל הסיכון בהפסקת הטיפול בתרופתי הוא גדול. המשיכו בטיפול איתו השגתם רגיעה, כדי שהמחלה לא תתלקח מחדש. בכל מקרה, פנו אלינו לייעוץ בכל שאלה".
בשיתוף Takeda