בשיתוף Takeda
מצבי לחץ משפיעים על הבריאות של כולנו, ובמיוחד לחולים במחלות מעי דלקתיות, כמו קרוהן וקוליטיס. ד"ר עדי להט, גסטרואנטרולוגית בבית החולים שיבא, מסבירה איך מתקיים מנגנון ההשפעה של הסטרס על הגוף שלנו.
"סטרס הוא למעשה מנגנון הגנה שמשפיע על ההישרדות האנושית, שהתחיל למעשה עוד בימי האדם הקדמון, שהיה צריך להחליט האם לברוח או להילחם באיום. כדי להילחם, למעשה כל מערכות הגוף מתגייסות, מערכות כמו מערכת החיסון, לחץ הדם ועוד. הכל מגויס למאבק".
צפו בד"ר להט מסבירה:
היא מסבירה כי אנשים עם מחלות מעי דלקתיות, שגם כך קשורות למערכת החיסון, ולמעשה הן מחלות אוטו אימוניות, כלומר מצב שבו מערכת החיסון תוקפת את הגוף. אנשים אלה סובלים מסטרס ומהשפעותיו באופן ניכר. "במצבי סטרס יש החמרה גדולה מאוד בבעיות הנוצרות במערכת העיכול, כמו למשל שלשולים או כאבי בטן, מה שכמובן גורם למצב של לחץ נוסף. לא רק זאת, מחקרים רבים מצביעים על כך כי מצבי סטרס גורמים להתפרצות המחלות הללו. מתח נפשי גורם למצבים פיזיים קשים, הקשר בין השניים ברור לחלוטין".
עוד כתבות בחדשות בריאות:

הטיפולים שיקלו על המצב

ד"ר להט מסבירה לגבי הטיפולים הקיימים למחלות הללו: "הטיפול הוא רב מערכתי, של תמיכה נפשי, תזונה בריאה וכמובן טיפול תרופתי מתאים".
לגבי התמודדות עם נגיף הקורונה שמוסיף על הלחץ הקיים גם כך, לדבריה, רבים מהטיפולים הם טיפולים ביולוגיים שצריך להגיע לקופות כדי לקבל אותם בזריקה, ומה שקרה הוא שאנשים פחדו להגיע בגלל הקורונה ומצבם החמיר מאוד.
"חשוב להגיע לקבלת טיפולים שוטפים גם בתקופת הקורונה, ככלל חשוב לומר שאין הוכחה שהחולים הללו חולים בקורונה יותר קשה מאשר חולים אחרים, ובכל מקרה, חשוב להמשיך לטפל במחלות עצמן, גם בזמן הזה".



בשיתוף Takeda
פורסם לראשונה: 11:27, 30.09.20