בשיתוף מדטרוניק
דנרבציה כלייתית היא פעולה צנתורית שבמהלכה צורבים את עורקי הכליה במטרה לווסת את לחץ הדם אצל מטופלים שלא מצליחים להגיע לאיזון בעזרת טיפול תרופתי. הפעולה מתבצעת תחת טשטוש ונמשכת כ-40 דקות שבמהלכן נשלחים גלי רדיו דרך עורק הירך שמטרתם נטרול העצבים הסימפתטיים הסובבים את עורקי הכליה, אותם עצבים שולחים למוח אותות המביאים להיצרות עורקים ולעליית לחץ הדם, הטיפול החדש מבקש לנטרל את העצבים ולהוריד את מדדי לחץ הדם. מדובר על פעולה טיפולית פשוטה ובטוחה.
יוסי דולי, מסעדן בן 55 מתל אביב מספר על הטיפול שהצליח לאזן את מדדי לחץ הדם שלו אחרי שתרופות וטיפולים אחרים לא עזרו. "סבלתי מלחצי דם מאוד גבוהים", מספר היום דולי "עברתי כ-15 צנתורים וניתוח מעקפים וסבלתי. כמסעדן שעובד עבודה פיזית, המון על הרגליים הגעתי למצב שכמעט שנה וחצי לא יכולתי ללכת לעבודה. היה לי קשה לעלות מדרגות, לרדת, ללכת, סבלתי. כל חודש וחצי התאשפזתי בבית חולים".
לאורך כל התקופה טופלת בכדורים?
"כן, ברור. ניסינו המון כדורים, כמעט את כל סוגי הכדורים שקיימים בשוק, הורדנו, הוספנו אבל לא הגעתי למצב של איזון במדדי לחץ הדם שלי".
איך זה השפיע על ההתנהלות היומיומית שלך?
"לא יכולתי ללכת לעבודה, לא יכולתי לתפקד, להיות עם הילדים, הייתי ממש חצי בן אדם" הוא מספר בכאב.
כשהציעו לך לעשות דנרבציה כלייתית, חששת?
"האמת שלא, הסבירו לי את הפרוצדורה, ואמרו לי שזה דבר שלא ארגיש בו ואחרי זה רוב הסיכויים שלחץ הדם שלי ישתפר".
ומה השתנה אחרי הטיפול?
"אחרי הטיפול נשארתי לילה אחד להשגחה בבית החולים ולמחרת שוחררתי הביתה. אחרי יום או יומיים של עייפות מדדי לחץ הדם שלי התחילו להשתנות ברמות מטורפות". הוא מספר.
"פתאום מצב הרוח חזר, הכוח חזר, החשק לעשות דברים, לעלות ולרדת במדרגות, ללכת לעבודה, לבשל, להכין מנות חדשות. ממש חזרתי לחיים. כיף לא נורמלי".
אתה ממשיך היום עם הטיפול התרופתי או שהפסקת איתו לחלוטין?
"אני עדיין ממשיך עם הכדורים, אנחנו לאט לאט אנחנו מורידים במינונים ובסוגים", מסכם בשמחה דולי.


בשיתוף מדטרוניק
פורסם לראשונה: 12:28, 08.02.22