בשיתוף מדפייג'
חמישית מאוכלוסיית העולם סובלת מכאב כרוני, שפוגע לא רק במטופלים עצמם אלא גם בקרובים להם. כאב כרוני הוא בעיה מרכזית בבריאות הציבור. במערכת הבריאות האמריקאית, למשל, מושקע יותר כסף בטיפול בכאב כרוני מאשר בטיפול בסרטן, מחלות לב וסוכרת גם יחד.
ד"ר יעל מליניאק, רופאת משפחה, יו"ר החוג לרפואת כאב באיגוד לרפואת משפחה, המטפלת בכאב כרוני בראייה רב תחומית, מסבירה כי כאב מוגדר כ"חוויה שלילית שהיא גם תחושתית וגם רגשית, שנגרמת כתוצאה מפגיעה בגוף, מחלה, תאונה או פגיעה פיזית".
כאב כרוני, לדבריה, מוגדר ככאב מטריד שנמשך במשך שלושה חודשים, שיכול להופיע לסירוגין. מנגנון הכאב בגוף הוא תוצאה של למידה של המוח וזיכרון סנסורי. "כאב", מסבירה ד"ר מליניאק, "הוא למעשה תוצר של המוח ולכן אלמנטים אישיותיים משפיעים על הגורם לכאב". זהו גם ההסבר להבדלים בין סף הכאב בין אנשים ובהתאם ל-well being שלהם.
ד"ר יעל מליניאק ממשיכה ומפרטת כי הדרך הנכונה לטפל בכאב כרוני היא לפתור את הבעיות שגורמות לנו לכאב מההיבט הפסיכולוגי וכן להבדיל בין סוגי הכאב השונים. "הרבה פעמים אנחנו מדחיקים כל מיני דברים, טראומות מן העבר, שמתבטאים ויוצאים ככאב כרוני", היא אומרת. על המסע לגילוי מקור הכאב הכרוני בגוף ועל דרכי הטיפול ההוליסטי, בפרק נוסף של "מישהו מטפל בך".
בשיתוף מדפייג'