בשיתוף מדפייג'
מהי סוכרת? כעשרה אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מאובחנים כסוכרתיים. סוכרת = ערכי סוכר גבוהים בדם המטופל/ת. שיעור הסוכרת עולה עם עליית הגיל, עד ששיעור הסובלים מסוכרת מעל גיל 65 בישראל, הוא כמחצית מכלל האוכלוסייה הערבית וקרוב לשליש מהאוכלוסייה היהודית!
כ-90% מהסוכרתיים סובלים מ"סוכרת מסוג 2", רובם בעקבות השמנה ו/או תזונה לקויה, העתירה בסוכרים. רק כ-10% מוגדרים כסובלים מ"סוכרת נעורים" אוטו-אימונית, בה אין ייצור אינסולין בלבלב. במקרים אלה, חובה לקבל זריקות אינסולין כדי לאזן את ערכי הסוכר בגוף.
מהי "רגל סוכרתית"? פצע קשה ריפוי בכף הרגל - כתוצאה מסוכרת לא מאוזנת.
"רגל סוכרתית" היא אחת הבעיות השכיחות והמסובכות כיום בעולם הרפואה. מרגע שמופיע פצע קשה ריפוי ברגל של סוכרתי, הדבר מהווה סימן משמעותי שחייו השתנו. הפצע הוא רק קצה הקרחון - והוא למעשה עדות לפגיעה במערכות נוספות של כלי דם, עצבים, מערכת חיסון, לב וכליות. לפיכך, הוא מבשר על החמה משמעותית של התחלואה.
"רגל סוכרתית" היא הסיבה השכיחה ביותר לקטיעות רגל. קטיעת "רגל סוכרתית" כרוכה בשיעורי תמותה גבוהים וזאת עקב הפגיעה במערכות הלב, כלי הדם והכליות שקדמו לקטיעה. לכן, המטרה היא קודם כל בטיפול ב"רגל סוכרתית" ובכך למנוע קטיעות עתידיות.
1 צפייה בגלריה
רגל סוכרתית
רגל סוכרתית
(צילום: shutterstock)
אני מאובחן כסוכרתי ולפתע והופיע לי פצע סוכרתי. מה עליי לעשות?
לאחר 20 שנים של ניסיון בכל הקשור בטיפול "רגל סוכרתית" במרפאות האוזון ברחבי הארץ, מצאנו את הדרך היעילה ביותר לשיפור תוצאות הפצע, שהביא להצלחה ניכרת במניעת מרבית הקטיעות בקרב סוכרתיים.
• איזון מהיר ויעיל של הסוכרת.
• טיפול אנטיביוטי מותאם לתרביות החיידק מעומק הפצע ובדיקת רגישותו לאנטיביוטיקה.
• ניקוז מורסות ואוסטיאומיאליטיס (זיהום בתוך העצם).
• הטריית רקמה נמקית - תוך מניעת נזק לרקמות הבריאות (ניתוחים מותאמים למצב הפצע).
• שימוש באוזון (O3) כטיפול מקומי וסיסטמי – המזרז את קצב ההחלמה של הרקמה הפגועה.
• החלפת חבישות לעיתים תכופות.
• הדרכה צמודה למשפחה, למלווים ולמטופלים תוך בקרה שגרתית ומעקב קפדני של כפות הרגליים.
השימוש באוזון כטיפול בפצע, נעשה באמצעות שיטת ״Oxypro״ (אוקיספרו) באופן של טיפול מקומי ע"י גז אוזון (O3), תמיסת אוזון ומשחת האוזון - "Health Cream" (קרם בריאות), וזאת ביחד עם טיפול סיסטמי (תוך ורידי) באוזון – לשיפור זרימת הדם. הטיפול המקומי והסיסטמי באוזון מסייעים לשיפור התוצאות הטיפוליות ברגל סוכרתית ולמניעת קטיעות מיותרות.
הטיפול הסיסטמי (תוך ורידי) באוזון מביא להגמשת הכדוריות האדומות בדם - ובכך משפר את זמינות החמצן ברקמות ומביא להחלמתן. תהליך זה מסייע לשיפור, שיקום וריפוי כלל מערכות הגוף ולכן מעמיד את המטופלים בחזרה על הרגליים!
הטיפול המקומי באוזון באמצעות גז אוזון, תמיסת אוזון ומשחת "Health cream" (קרם בריאות), מאפשר חיטוי יעיל של הפצעים ומספק שכבת שומן המסייעת בהחלפת תחבושות תכופה וקלה - ללא הידבקויות של התחבושות לפצעים. בכך, מופחת עד מאוד הכאב ו"ניהול" הפצע וההפרשות, נוח ויעיל. היגיינת הפצע משתפרת והריחות הרעים של נמק פוחתים. יש לציין כי עד היום לא נמצאו תופעות לוואי משמעותיות בטיפול זה והתוצאות מדהימות עד כדי כך שהובילו למניעת קטיעות!
לסיכום, אפשר וכדאי להתאמץ באיזון הסוכרת, בבקרה נכונה ובטיפול באוזון לשם איזון הסוכרת, לטיפול פצעים קשיי ריפוי ובמניעת קטיעות גפיים.
ד"ר איל עטיאס, מומחה בכירורגיה כללית, לאחר התמחויות בכירורגיה כללית ולב חזה, מנהל מרפאות אוזון.
בשיתוף מדפייג'

פורסם לראשונה: 15:20, 17.03.24