בשיתוף medpage
שורת מחקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות מצביעים על הצורך ההולך וגובר להתאים טיפולים באופן פרטני - משמע, לפרטים או לתתי אוכלוסיות. ההבדלים האלה קשורים בגורמים שונים, שמשפיעים על תגובת הפרט למשתנים מגוונים כמו תזונה, תרופות, סביבה ועוד.
בשל ההבדלים האלו, פורח ומתפתח ענף הרפואה המותאמת אישית והרפואה המדויקת, כשרפואה מתאמת מגדר (מין) הינה חלק חשוב ממגמה זו. מטרת ההתאמה האישית - לתת שרות רפואי מדויק ואיכותי יותר לאוכלוסייה. ד"ר יורם חאיטר, מומחה באפידמיולוגיה של מצבי בריאות, מניעת מחלות ורפואה מותאמת אישית התארח בפרק חדש של "מישהו מטפל בך" תכנית הבריאות של ישראל מבית מדפייג'. השיחה עסקה, בין היתר, בהבדלים האנטומיים, הפיזיולוגיים, הגנטיים וההורמונליים בין גברים ונשים.
אילו המבדלים נובעים מסביבת העבודה וההרגלים השונים, ואיך הם משפיעים על גוף הגבר והאישה? כיצד הבדלים מגדריים באים לידי ביטוי כשמנהלים מקרה רפואי? בין השאר, הרחיב ד"ר חאיטר על מחקרים שנערכו בנושא, בין השאר על הבדלים בין המינים בתחומי השמנה ורזון, אסתמה, מחלות כליה כרוניות ואפילו במחלת הקורונה. בנוסף, הוא הסביר כיצד ניתן למנוע התפתחות מחלות עתידית באמצעות רפואה מותאמת מגדר - תוך התייחסות לגורמי סיכון, גילוי מוגדר מותאם מגדר, רפואה מונעת ועוד. צפו בפרק המלא
בשיתוף medpage

פורסם לראשונה: 13:32, 20.12.23