בשיתוף תנובה גולד
את גלגל הזמן אי אפשר לעצור, אבל עם כמה שינויים פשוטים בהרגלי החיים שלנו - בכל גיל - אנחנו בהחלט יכולים להשפיע על תוחלת החיים שלנו ועל איכותם.
החל מאמצע העשור השלישי לחיינו, מתחילים בגוף תהליכים שונים המשפיעים על מאזן הפירוק והבנייה של רקמות הגוף וכתוצאה מכך נוצרים שינויים במסה ובחיוניות של מערכת התנועה, השרירים, השלד והמפרקים. אחד הגורמים העיקריים לשינויים הללו הוא הירידה בספיגת החלבון במערכת העיכול המתרחשת עם העלייה בגיל.
יחד עם זאת, כפי שצוין, ישנם מספר כללים פשוטים שאנחנו יכולים לאמץ – בכל גיל – כדי לשפר את התנועתיות שלנו ומכך גם את איכות החיים שלנו.
במסגרת פרויקט "שדרוג השגרה שלי" המשותף לתנובה גולד ו-ynet, פרופ' יובל חלד - מומחה לפיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ, מצוות המומחים שפיתח את תנובה גולד, סדרה של יוגורטים דלים בלקטוז, מועשרים בחלבון ובסיבים תזונתיים - מסביר שכדי שנזכה לחיות שנים ארוכות יותר מאי פעם, שבהן נזכה גם לאיכות חיים ונהיה חיוניים ופעילים, חשוב להקפיד על תזונה וגם על תנועה.
2 צפייה בגלריה
פרופ' יובל חלד, מומחה בפיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ
פרופ' יובל חלד, מומחה בפיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ
פרופ' יובל חלד, מומחה בפיזיולוגיה אינטגרטיבית ופיזיולוגיה של המאמץ
(צילום: אלבום פרטי)

על חשיבות החלבון בתזונה שלנו

"לתזונה שלנו תפקיד מכריע בשמירה על התנועתיות והחיוניות שלנו בכל גיל, ובוודאי בגיל השלישי", מסביר פרופ' חלד. "אחד מרכיבי התזונה החשובים שיש לשים לב אליהם הוא החלבון, ובגיל השלישי יש לו חשיבות גדולה יותר".
החלבון בגופנו מהווה אבן בניין עבור השרירים והעצמות, הוא חלק ממנגנוני הפקת אנרגיה, יש לו חשיבות גם כחלק ממערכת החיסון והוא בעל תפקידים נוספים בעלי משמעות לגופנו.
"עם התקדמות הגיל אנחנו חווים ירידה ביכולת ספיגת החלבון במעי, ירידה ביכולת לבנות מסת שריר ובעקבות זה, גם ירידה בכוח השריר. כל אלה תורמים לירידה בתפקוד היעיל של השריר, מה שעלול להביא לפגיעה בתנועתיות", מסביר פרופ' חלד. "לכן, נרצה לשלב בתזונה מזונות עשירים בחלבון איכותי המסייע לבנות את מסת השריר", הוא אומר ומוסיף: "שילוב רכיבים נוספים כמו סידן, ויטמין די ומגנזיום, נותנים מענה יעיל אף יותר, שכן גם הם נמצאים בחסר בתזונה של רובנו ותורמים לחיזוק השרירים והעצמות".
2 צפייה בגלריה
יוגורט גולד תנובה
יוגורט גולד תנובה
יוגורט גולד תנובה - עשיר בחלבון ובסיבים תזונתיים

פעילות גופנית כגורם מכריע

גורם חשוב נוסף בשיפור התנועתיות הוא פעילות גופנית, שהרי שהמציאות מוכיחה שלפעילות כזו השפעה קריטית ממש על בריאותם של בני הגיל המבוגר ויחד עם הרגלי תזונה נכונים כמו הקפדה על חלבון בתפריט, היא עשויה להכריע את הדרך בה נתבגר ונזדקן בעתיד.
"משמח לדעת שרוב בני הגיל השלישי מקיימים פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע", מפתיע פרופ' חלד. "אל מול הירידה במסת השריר עם העלייה בגיל, פעילות גופנית היא עניין חשוב שעוזר לשמר את החיוניות והתנועתיות גם בגילים מבוגרים יותר", הוא מסביר.
לסיכום אומר פרופ' חלד: "צריך להקפיד על תנועה תוך שימת דגש על תרגילי כוח לחיזוק השריר ולא פחות חשוב – הקפדה על תזונה תומכת, הכוללת יותר חלבון, ורכיבים נוספים התורמים לחיזוק העצם והשריר, שלרוב אנחנו לא צורכים מספיק כמו סידן, ויטמין די ומגנזיום".
בשיתוף תנובה גולד