בשיתוף תנובה גולד
"אני מאמינה שלהתלבש בסטייל, לענוד תכשיטים, מעלה מאד את הביטחון העצמי, בעיקר בגיל השלישי שבו אנחנו צריכות - בגלל כל מיני שינויים שחלו בגוף שלנו – הרבה מאד סיבות להרגיש טוב עם עצמנו. בגדים וסטייל הם דרך מצויינת לעשות את זה", אומרת מלכה דורון, סטייליסטית בת 71 ממושב אורות, אמא ל-3, סבתא ל-9, שיחד עם בן זוגה ולחוד, מטיילת, מבלה, מתנדבת, ושומרת על אורח חיים בריא מאד.
"אני עוסקת בסטיילינג לגיל השלישי כי זה אמצעי שדרכו ניתן לשדר כמה אנחנו שמחים להיות כאן", מספרת מלכה ומוסיפה: "אני חיה באורח חיים בריא, זה חלק מהאג'נדה של סטיילינג כי אם את רוצה להיראות טוב את צריך לאכול טוב".
3 צפייה בגלריה
מלכה דורון
מלכה דורון
לא מוותרת על שגרה של תנועה עם תזונה מתאימה
מלכה ובעלה מגדלים על 4 דונם, בביתם במושב, גם גן ירק. אצלם התות והקולורבי מגיעים ממש מהאדמה אל הצלחת, ללא תיווך. "לזה אנחנו מוסיפים ספורט; אני עושה פילאטיס ובתקופת הקורונה גיליתי שמה שמאד עוזר לי זה לפרוס מזרן מול יוטיוב ולעשות פילאטיס. אני משתדלת לפחות שלוש פעמים בשבוע. לפעמים אני גם הולכת על הליכון. לזה לפעמים אני צריכה להכריח את עצמי, אבל זה חלק משגרת חיים בריאה", היא אומרת.

קריירה חדשה בגיל 63

בעברה הייתה מלכה מנהלת בית ספר ומורה, מה שהיא מאד אהבה לעשות אבל "בגדים היו חלום שלי, מילדות", היא אומרת.
"מאז שהייתי מורה, בביקורים של פיקוח בבית הספר, לבשתי את הבגדים הכי יפים שלי. תמיד הייתה לי הבנה שבבגדים אפשר להעביר מסרים", היא מספרת, "כשהייתי בגיל 63 נסענו לטיול מסביב לעולם. חזרתי ולא הייתה לי עבודה בתחום החינוך. חשבתי מה אני יכולה לעשות והחלטתי ללמוד משהו.
"יום אחד הייתי ברחובות עם חברה שחיפשה בגדים ותכשיטים לחתונת בנה. בחלון הראווה של אחת החנויות ראיתי שלט שדרושה להם סטייליסטית. שאלתי אם הם מחפשים רק סטייליסטית צעירה והמוכרת ענתה שלאו דווקא. אז החלטתי מה אני הולכת ללמוד. סיימתי את הלימודים בהצטיינות והתחלתי מייד לעבוד – בסדנאות ובסטיילינג אישי. התחלתי לעשות סיורים בגדרה וזה נמשך כבר שנים. אני רוצה להגיד לנשים שלעולם לא מאוחר להגשים חלומות".
3 צפייה בגלריה
מלכה דורון
מלכה דורון
לתהחיל מחדש בכל גיל - ובמקצוע שאוהבים
מלכה מצלמת ומעלה כמעט כל יום פוסט מצולם באינסטגרם וגם בפייסבוק. היא מדריכה ומייעצת ונותנת רעיונות איך להתלבש. "בעבודתי - בהדרכות ובסיורים - אני מנסה להדריך כיצד להשתמש בבגדים כדי להעביר מסרים, להרגיש טוב, להיות בריא וכמובן, לאכול טוב", היא אומרת.

הטיפים של מלכה

השגרה של מלכה ובעלה הם חלק מהנאות החיים. זו שגרה עמוסה בנכדים, במפגשי חברים, בבילויים ובהתנדבויות. מלכה מתנדבת בביגודית של ויצ"ו ובמועדון הוותיקים במושב וכותבת על סטיילינג בעיתון "עלה". גם בעלה מתנדב ב"יד שרה", בעמותת "אתגרים" ובביטוח הלאומי. השניים מטיילים הרבה בארץ ובחו"ל ובגלל אהבתה של מלכה לבתי קפה הם יושבים בהם הרבה.
"האנרגיות שלי מגיעות מתחושת ההתחדשות עם הבגדים שאני לובשת. ההתחדשות שהבגדים מעניקים לי זה דבר מופלא. הרבה פעמים אני מקבלת מחמאות על איך שאני נראית. אני מאמינה שזה נובע מתזונה בריאה. אני מבשלת הרבה לבד ובודקת רכיבים. אני מוכרחה לומר שכל הקמטים טבעיים", היא אומרת בחיוך.
למלכה יש טיפים בסיסיים לחיים חיוניים וטובים:
  • "תסתכלו על הצד החיובי של החיים. נכון, הבטן יצאה, המשקל הוא לא מה שהיה. אל תיתנו לזה לעצור אתכם מלהתלבש יפה ולענוד תכשיטים, שהם כמו תבלינים".
  • "תראו מה יש ולא מה אין".
  • "היו חיוביים כלפי אחרים, תראו את הטוב שבהם".
3 צפייה בגלריה
מלכה דורון
מלכה דורון
מלכה דורון
"תזכרו", היא אומרת לסיום, "יצאנו לגמלאות מהעבודה אבל לא מהחיים ולכן זה הזמן לנצל את החיים וליהנות מהם בסטייל ובאופנה אז תשתמשו בהם".
בשיתוף תנובה גולד