הקורונה סגרה בבית משפחות שלמות לתקופות ארוכות, ובאופן כללי הייתה מבחן לא פשוט עבור זוגות שחיו בסיר לחץ, אבל דווקא שנת 2020 הייתה טובה לנשואים: דו"ח על פעילות בתי הדין הרבניים בשנת הקורונה שמתפרסם היום (א'), מצביע לראשונה על ירידה מסתמנת במספרי הגירושין וסכסוכי המשפחה בישראל.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מנתונים המתפרסמים היום (א') בדו"ח, עולה כי בשנת 2020 התגרשו בבתי הדין הרבניים בישראל 11,076 זוגות, לעומת 11,451 שהתגרשו בשנת 2019 - ירידה של 3% במתגרשים.

ירידה בכל הפרמטרים

בבתי הדין נפתחו 3,852 תיקי גירושין בסכסוך, לעומת 4,158 תיקים לגירושין בסכסוך שנפתחו בשנת 2019 - ירידה של 7%. גם בכמות התיקים שנפתחו לאישורי הסכם גירושין בהסכמה מסתמנת ירידה: 5,660 בשנת 2020, לעומת 5,701 בשנת 2019 - ירידה של אחוז.
1 צפייה בגלריה
בית הדין הרבני
בית הדין הרבני
בית הדין הרבני
(צילום: משה גלנץ)
אפילו במספרי התיקים שנפתחו בבקשה משותפת לגירושין ניכרת ירידה, כאשר בתי הדין הרבניים, בדומה לבתי המשפט בישראל, פעלו בשנת הקורונה מדי יום ביומו למעט שלושה ימי עבודה בלבד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות וה"תו הסגול", ובחלק מהתקופה אף פעלה תחת ההנחיות שנקבעו בתקנות חירום שעליהן החליטה הממשלה.
מנהל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא, הודה לעובדי מערכת בתי הדין הרבניים, וציין כי בניגוד להערכות ולתחזיות הנוגעות להשפעת הקורונה על סכסוכי משפחה, "הרי שמשבר הקורונה יחד עם המתח והשהייה בבתים לא החמיר את המצב ומספר המתגרשים, אף ירד – ויש לברך על כך".
קראו עוד בערוץ היהדות: