פחות מחודשיים אחרי הפגיעה הישירה של הרקטה – הנער הפצוע חוגג בר מצווה: בבית הכנסת העתיק "אהבת אחים" באשקלון, ציינו בני משפחת ויינשטוק, בטקס מרגש, את הגעתו למצוות של בנם שקד, שנפצע עם הוריו ואחיו במבצע "שומר החומות". חתן השמחה המחלים התעטף בטלית, הניח תפילין וקרא בתורה, ובתום תהליך השיקום, כשהרפואה תהיה שלמה, מתכוונים הוויינשטוקים להמשיך את החגיגה בכותל המערבי - הפעם כולל ברכת "הגומל" על חייהם שניצלו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כשהרב מנחם קוטנר מארגון צעירי חב"ד למען נפגעי טרור ומלחמה בא לבקר את האב אדוארד, שהיה מאושפז במרכז הרפואי סורוקה במצב בינוני - הוא מצא אותו שותת דם, והתרגש לשמוע כי יותר מהפציעה עצמה ומביתו שחרב - אדוארד מוטרד בעיקר מההכנות לשמחה המשפחתית שנקטעו.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"הוא היה ממש לא רגוע", שיחזר קוטנר את המפגש. "כשניסיתי לדובב אותו, הוא אמר לי שהדבר היחיד שמעסיק אותו זה הבר מצווה המתקרבת של הבן הבכור שלו, ושעכשיו, במצבו, אין לו מושג איך הם עושים את זה".

מתכוננים לאירוע בכותל

"בדיוק התחלנו אז להתכונן לבר מצווה, רצינו ללכת עם הילד לשיעורים בבית כנסת, ופתאום אני לא יכול אפילו לקום ולעמוד על הרגליים", מסביר ויינשטוק. "זה אירוע חד-פעמי. איך אוכל לתפקד?" הרב קוטנר אמר לו: "בדיוק בשביל זה הרבי מלובביץ' שלח אותי. אתה תדאג רק להיות בריא – ובכל השאר אנחנו כבר נשתדל לטפל". לדבריו, "אדוארד התחיל לבכות וההתרגשות הייתה גדולה מאוד".
2 צפייה בגלריה
שקד וינשטוק ואדוארד ויינשטוק
שקד וינשטוק ואדוארד ויינשטוק
שקד ואבא אדוארד ויינשטוק עם הרב קוטנר
(הרב משה גרונברג, צעירי חב"ד)
ביום חמישי האחרון הגיע שקד לגיל 13 - ובצעירי חב"ד קיימו את ההבטחה. האירוע המתוכנן בכותל נדחה למועד מתאים יותר, ובינתיים חגג שקד בבית הכנסת הסמוך לדירה החלופית שבה שוכנו בני המשפחה, עד שביתם שנפגע מהטיל ישופץ.
"הנחנו כולנו תפילין, חתן השמחה עלה לתורה וקרא בה, רקדנו ושרנו", סיפר הרב מנחם קוטנר. "אדוארד, שסובל מכוויות ונאלץ להניח תפילין על זרוע ימין במקום על שמאל, בישר לי שהפציעה שלו ירדה בתוך חודש וחצי מדרגה 4 ל-1, שזה דבר לא רגיל. הבטחתי לו שבקרוב, כשיתחזק עוד יותר, נלך יחד לכותל כדי להמשיך את החגיגה – וגם כדי להודות על הנס".
2 צפייה בגלריה
אדוארד ויינשטוק נפצע מפגיעת רקטה בביתו באשקלון
אדוארד ויינשטוק נפצע מפגיעת רקטה בביתו באשקלון
אדוארד ויינשטוק לאחר פגיעת הרקטה
(צילום: הרצל יוסף)
הרב יוסף אהרונוב, ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל, אמר: "לאחר מלחמת יום הכיפורים, יזם הרבי מלובביץ' הקמה של ארגון שיסייע לאלמנות ויתומי המלחמה ששכלו את בעליהן והוריהם. מאז, התנקזה והתכנסה הפעילות החשובה הזו לתוך ארגון צעירי חב"ד למען נפגעי טרור ומלחמה, המטפל בשגרה באלפי משפחות נפגעות טרור ומעניק להם סיוע רוחני, מוראלי וגשמי. שליחי חב"ד פוגשים ומסייעים כל העת ליהודים בעת שמחתם, כמו גם ליהודים בזמן צרה, אבל בר המצווה המרגשת של שקד, אדוארד וכל המשפחה, היא מהפעמים המרגשות שבהן שליחינו זכו להיות לעזר בשני המצבים".