לראשונה אי פעם - יוזמה מיוחדת להוצאת לוח מיוחד ובו זמני כניסת השבת בשורה של בירות ערביות: חלק מהמדינות הן מדינות אויב מובהקות ולחלקן יש הסכמי שלום עם ישראל; הערים המופיעות בלוח הן כמובן בירת ישראל, ירושלים ולצידה טריפולי בירת לוב, ביירות - בירת לבנון, דמשק שבסוריה, בגדד ואירביל שבעיראק - וצנעא בירתה של תימן. גם קהיר, בירת מצרים, עמאן, בירת ירדן ודובאי שבאיחוד האמירויות נכנסו ללוח. בקרוב תצורף גם ריאד, בירת סעודיה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לדברי המרכז בארגון את "מחלקת שורשים" אמיר, הרעיון נולד בעקבות אירוע מול צעיר יהודי המתגורר בגפו בבגדד, שהיה עמם בקשר כשלושה חודשים: "לפני כשבועיים, הבחנתי בהודעה עם שאלה ביהדות ששלח עימאד (שם בדוי) בליל שבת. בשיחה שהתפתחה בינינו בצאתה, התברר לנו שהוא כלל לא ידע מהי שעת כניסת השבת בעיראק ולכן למרבה הצער חילל אותה".
קראו עוד בערוץ היהדות:
מאז, הצעיר שגילה את יהדותו, החל ללמוד תורה מדי ערב עם פעילי הארגון, חלקם ישראלים דוברי ערבית או יוצאי יחידות מודיעין המלמדים יהדות בשפה הערבית, ולקיים כמה מצוות וביניהן שמירת השבת. אלא שהנתון הנ"ל גרם לאמיר להרים את הכפפה ולהכין דף מיוחד עם שעות כניסת השבת לא רק בעיראק - אלא בשורה של ערי בירות במדינות ערב, שברובן ישנם יהודים שעומדים בקשר עם הארגון. הלוח מפורסם ברשת וגם נשלח ישירות בוואטסאפ.
2 צפייה בגלריה
לוח השבת החדש
לוח השבת החדש
לוח השבת החדש
אמיר מוסיף כי "מחלקת שורשים" של ארגון "יד לאחים" פועלת לחיזוק שורשיהם היהודיים של המתגוררים בנסיבות כאלו או אחרות במדינות ערב. "השיעורים הנלמדים הם לפי הביקוש של הפונה - ממסורת ישראל, שבת, כשרות, נשמה יהודית ועוד".

מסייעים למשפחות בעלייה לישראל

"נוסף לעימאד יש לנו עוד יהודים בעיראק, בלוב, סוריה, תימן, מצרים וירדן" הוא ממשיך ומסביר, "'מחלקת שורשים' עובדת היום עם כמה עשרות אנשים שמתגוררים באותן מדינות כבנים לאימהות יהודיות. בכל המקרים מדובר בילדים, נכדים או אפילו בנים של נשים יהודיות שנישאו למוסלמים, בעוד שמשפחותיהן עזבו את אותן מדינות".
כך לדוגמא, במקרה של משפחה יהודית שחיה במדינת אויב והחליטה שהיא רוצה לעלות לארץ. לדבריו, ארגון "יד לאחים" נרתם לסיוע יחד עם הסוכנות היהודית. כעת המשפחה נערכת לקראת עלייתה לארץ.
אמיר מדגיש כי, "לפני שאנחנו מתקדמים איתם אנו עורכים בירורי יהדות ודורשים מהם מסמכים כאלו ואחרים שיוכיחו את יהדותם. בחלק מהמקרים מתברר שמדובר במתחזים, באנשים שיש להם קרובי משפחה יהודים רחוקים או בכאלו שמתעניינים ביהדות, ולהם אנו מציעים לעקוב אחר השיעורים שלו ברשתות החברתיות. אנו לא פועלים להמרת דת, אלא מתמקדים אך ורק במציאת יהודים אובדים, כדי להחזירם לעם ישראל".