אחרי צוותי ההוראה – גם הקברנים דורשים חיסונים: פורום חברות הקדישא מאיים כי אם אנשיו לא יחוסנו בהקדם מפני נגיף הקורונה, הם יפסיקו לטפל במתים מהמחלה כבר בעוד יומיים. לטענת הפורום, טיהור גופות הנפטרים וקבורתם מסכנת את העובדים, ולכן יש לקדמם ולהעדיפם במבצע הלאומי עוד לפני שהחיסונים מוצעים לציבור הרחב. למכתב המלא - לחצו כאן.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
יו"ר חברות הקדישא, אברהם מנלה, טוען כי פנה לפני כמה ימים לשר הבריאות, לשר לשירותי דת ולפרויקטור הקורונה בבקשה לחסן בהקדם את הצוותים – אך נענה בשלילה, ולכן הציב כעת אולטימטום שיפקע כבר ביום רביעי הקרוב. הוא הסביר כי בטיחות וכשירות הקברנים הכרחית להמשך תפעול המערך, והבהיר: "לא נוכל לסכן את עובדינו".

"דמנו אינו הפקר"

מנלה, המשמש מנכ"ל חברה קדישא ת"א, שהיא הגדולה בישראל ומשרתת את נפטרי מרכז הארץ כולו - הוסיף: "מדובר בהחלטה אטומה של משרד הבריאות. דמם של עובדי חברות הקדישא איננו הפקר. אלה האנשים שעומדים בחזית המערכה ומסכנים את עצמם מתחילת המגפה".
1 צפייה בגלריה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
עובדי "קדישא" בטיפול נפטרי הקורונה
(צילום: AP)
"בדומה לארגוני הבריאות וההצלה, ובכלל זה ארגון זק"א, אשר עובדיהם הוכרו כעובדים שיש לחסנם בהקדם, עובדינו נחשפים מדי יום לנפטרי קורונה, למבודדים ולציבור רחב", טען אברהם מנלה במכתבו. "אנו רואים בהחלטת משרד הבריאות אטימות, אפליה וסכנה ממשית עבורם – ולכך לא נוכל לתת יד".
במשרד לשירותי דת הביעו תמיכה מלה בדרישת העובדים: "אנחנו מבינים את הצורך והחשיבות של חיסון עובדי שירותי הקבורה, שחשופים מטבע הדברים להדבקות באופן מוגבר", מסרו. "אנחנו תומכים בתיעדוף שלהם, גם אם הוא מחייב פריצה של הכללים שנקבעו".
מוקדם יותר היום (ב') העריך שר החינוך, יואב גלנט, שחיסון צוותי ההוראה נגד קורונה יתחיל כבר בשבוע הבא, בכפוף לפתרון בעיה של חיסרון במנות. על רקע הכרזת סכסוך העבודה של הסתדרות המורים, אמר השר בריאיון לאולפן ynet: "מורים, מורות, גננות, עובדי מערכת החינוך, מנהלות ומנהלים יוכלו להתחסן בקופות החולים ובבתי החולים".
קראו עוד בערוץ היהדות: