פחות מאחוז אחד מחסידי אומות העולם עדיין חיים בינינו, והם קשישים וחולים – וכעת מתגייס ארגון ישראלי לשמח אותם ולסייע להם: הקרן להנצחת השואה, "ממעמקים", תחלק מאות פריטים חיוניים ובהם מסכות וג'ל לחיטוי ידיים, לצד מתנות חגיגיות ועץ חג מולד, במסגרת קמפיין מקוון.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
נכון לשנת 2019 הוכרו רשמית 27,362 אנשים על ידי "יד ושם" כחסידי אומות עולם – אנשים לא יהודים שהצילו יהודים במהלך השואה, מבלי לצפות לתמורה ולא פעם תוך סיכון חייהם. רק 209 מתוכם חיים, ורובם כבר בשנות ה-90 לחייהם, ומהווים את הקבוצה הפגיעה ביותר לנגיף הקורונה.

בעולם - תמיכה רבה

הקמפיין של עמותת "ממעמקים" כבר קיבל תמיכה ממטה אמזון בעמק הסיליקון, שגרירות ישראל בפולין, משרד החוץ הבריטי, הגיאורגי והאלבני - וניצולי השואה. יונתן (ג'וני) דניאלס, ממייסד "ממעמקים", אמר כי "אנו נעביר באופן אישי חבילות חג מולד מסיביות לרוב הצדיקים. הם יתמלאו במסכות, חומרי ניקוי ומוצרי צריכה רפואיים - כמו גם בציוד של חג המולד כגון קישוטים והמון מאכלי חג ופינוקים עבורם".
1 צפייה בגלריה
אלנה פקלובה מראדיקובה בביתה בסלובקיה
אלנה פקלובה מראדיקובה בביתה בסלובקיה
אלנה פקלובה מראדיקובה בביתה בסלובקיה, עם ג'וני דניאלס
(צילום: עמותת "ממעמקים")
דניאלס, ישראלי, מתכוון לנסוע בעצמו לדרום גרמניה, כדי להעניק את אחת מחבילות השי לחסיד אומות העולם היחידי שנשאר בחיים במדינה - האיש שעזר להציל את אמם של אד ודוד מיליבנד.
אדוארד מוסברג, ניצול שואה ויו"ר הכבוד של העמותה, סיפר: "ראיתי את סוג הרוע הגרוע ביותר בימים הגרועים ביותר. האנשים האלה מייצגים אור בתקופות החשוכות ביותר, ועכשיו אנחנו יכולים להיות וצריכים להיות שם בשבילם בתקופות הקשות ביותר שלהם".

נשיא הכבוד של עמותת "ממעמקים", ומנהל נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר, אברהם גרנט, אמר: "חובתנו לעזור לחסידי אומות העולם. זה הדבר הנכון לעשות, כמו שהם עשו את הדבר הנכון. הם סיכנו את כל מה שיש להם ואת חייהם, ויש ששילמו על כך בחייהם. אנחנו לעומתם לא מסתכנים בשום דבר תוך כדי מתן העזרה". לפרטים - לחצו כאן.
קראו עוד בערוץ היהדות: