2 צפייה בגלריה
המשפחה המיסיונרית - והקמפיין
המשפחה המיסיונרית - והקמפיין
המשפחה המיסיונרית
הקהילה החרדית בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים סוערת לאחר שנחשף כי אחת המשפחות החברות בה כלל איננה יהודית, וכי היא פועלת על מנת להפיץ את האמונה בישו ובנצרות. בין היתר פעל מ', אבי המשפחה, במשך שנים כ"רב", כעורך חופות וכסופר סת"ם, וחשיפתו כעת כמתחזה - מגלה למפרע שנישואים שסידר, כמו גם ספרי תורה, תפילין ומזוזות שכתב - אינם כשרים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
תחילת הפרשה, שפורסמה באתר "בחדרי חרדים" - במחלתה של האם ובטיפולים מתמשכים שעברה בבית החולים, במהלכם התיידדה עם חולה נוספת ששכבה שם לצדה. ככל שחלף הזמן השתיים התקרבו עוד והקשר הלך והעמיק, עד שהחברה החדשה הבינה אט-אט כי האישה החרדית שהכירה, ושהציגה את עצמה כצאצאית לניצולי שואה, אינה אלא בת למשפחה נוצרית בארה"ב המאמינה בישו.
מזועזעת מהגילוי החלה החברה לחקור את עברה של האישה, והצליחה להתחקות אחר שורשי משפחתה עד המאה ה-19, לאתר מסמכים "מפלילים" וצילומים של קברי סבים וסבתות שעל גביהם סמלים נוצריים ואף להוכיח כי גם היא עצמה הוטבלה לנצרות. בדיקה דומה שנערכה בעניינו של הבעל העלתה שגם הוא חי כנוצרי.
בתוך כך התברר כי בני הזוג מוכרים לארגונים הנאבקים במיסיון כיהודים משיחיים, וכי נדדו בשנים האחרונות בין שכונות וקהילות דתיות בירושלים שהוקיעו אותם מקרבן לאחר שניסו להפיץ בהן את אמונתם. מ' עצמו אף למד כאברך באחד המוסדות התורניים היוקרתיים בבירה – וסולק, בין היתר לאחר שהתבטא בתחנת טלוויזיה זרה כי "ישו מת כדי לכפר על כל העולם". למעשה, השניים ניהלו חיים כפולים והחזיקו בהתאם בכמה חשבונות ברשתות החברתיות - פעם בשמם היהודי ופעם בנוצרי.

"חיו כאן במסמכים מזויפים"

במשך כל אותה "חקירה" השכנים בגבעה הצרפתית לא ידעו על כך דבר, ובתקופת מחלת האם נרתמו לסייע למשפחה, הנמצאת לבדה בארץ. הם בישלו ארוחות עבור חמשת הילדים, הלומדים כולם במוסדות חרדיים, ערכו עבורם קניות ועזרו למ' בגידולם - וגם תרמו כסף למחייתם דרך קופת הצדקה הקהילתית, בסכום המוערך בעשרות ואף מאות אלפי שקלים. בינתיים נפטרה האישה ממחלתה, והשכנים פתחו שוב את הכיס ואת הלב. רק בדיעבד התברר כי במקביל זכתה המשפחה לתמיכה גם מצד ארגונים נוצריים בארץ שעמם הייתה בקשר.
2 צפייה בגלריה
המשפחה המיסיונרית - והקמפיין
המשפחה המיסיונרית - והקמפיין
המשפחה המיסיונרית - והקמפיין
התפנית החלה כאשר החברה מבית החולים יצרה קשר עם אחת המתנדבות הבולטות מהקהילה, ושיתפה אותה בממצאים שבידיה. אט-אט התפשטה השמועה ברחבי הגבעה הצרפתית, אך עסקני הציבור בה בחרו תחילה לפעול בחשאי.
יוני קיימן ומאיר אייזנשטט, פעילים חברתיים מוכרים בשכונה שהיו מעורבים בחשיפת הפרשה, סיפרו ל-ynet כי מהמידע שנאסף עלה חשד שמ' ומשפחתו עלו לארץ במסמכים מזויפים, והתוכנית הייתה להפתיע אותם ולדווח על כך לרשויות במטרה להביא לגירושם.
בימים האחרונים האיש הבין ככל הנראה שהוא תחת מעקב, והחל למחוק תכנים רלוונטיים מחשבונותיהם שלו ושל אשתו המנוחה ברשתות החברתיות - ובקהילה החליטו לפרסם את המידע ברבים. בהודעה שהפיץ קיימן לתושבים הוא גולל את הסיפור כולו, וכתב: "ישנם אנשים ששמעו ולא האמינו, אבל לצערנו זה אמיתי ויש הוכחות ברורות והודאה מצדם שאכן הם נוצרים ומנסים להפיץ את דתם בין היהודים". לדבריו, "זו בשורה קשה מאוד, אבל לתועלת הציבור הייתי צריך להודיע".
קיימן ואייזנשטט סיכמו כי "יש כאן אנשים שממש מסרו את הנפש למען המשפחה הזו במשך 5 או 6 שנים, וזה הלם גדול". עם זאת ביקשו להרגיע והתחייבו כי יעשו כל שביכולתם על מנת לאתר את התורמים לקרן הקהילתית ולהשיב לבעליהם את הכספים שטרם הגיעו למשפחה המתחזית.