"אני יכול להבין את השוטרים שפינו את ההפגנה, אני לא מבין את היסמ"ניקים שמרביצים מכות": כך אומר היום (ב') שמעון, הנער שהותקף אתמול על ידי שוטר במהלך ניסיון לפזר התקהלות המונית בבית"ר עילית, בראיון ראשון לאולפן ynet.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>
הוא מתאר את שעבר עליו באותן דקות, לאחר שנקלע למקום, לדבריו במקרה לחלוטין: "השוטר זרק לי דלי על הראש, ואז הוא תפס אותי וחנק אותי 10 שניות". היום בשעה 11:00 יגיעו הילד למחלקה לחקירת שוטרים להגיש תלונה נגד השוטר התוקף.
בתיעוד חריג נראה שוטר זורק דלי על הנער בן ה-13. השוטרים אזקו אותו בטענה כי ניסה להימלט, ואמרו כי הוא תועד משליך בלוק. "בסך הכול עברתי שם", מספר שמעון. "הייתה שם הפגנה עם שוטרים רגילים, לא היו עימותים או משהו. רק צעקו, לא דחפו כמעט. אבל אז הגיעו יס"מניקים והם התחילו לדחוף אנשים, ממש העיפו אותם לרצפה, ואז התחילו עימותים".
לדברי שמעון, "תפסו מישהו והתחילו לחנוק אותו וכולם הלכו לראות לאן לוקחים אותו - ואז איזה יס"מניק תפס דלי זרק לי על הראש, בא וחנק אותי עשר שניות כשבכלל לא התנגדתי. הוא הכניס לי בוקס ודחף אותי לניידת בעוצמה חזקה, ואז התחיל לקלל אותי בתוך הניידת והוביל אותי לתחנת המשטרה".
2 צפייה בגלריה
התקהלות של עשרות מחוץ לבית תפילה בביתר עילית מספר מתקהלים  החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים
התקהלות של עשרות מחוץ לבית תפילה בביתר עילית מספר מתקהלים  החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים
מתוך תיעוד האירוע
"במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עלית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים", טענה המשטרה. "חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים. לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם".
אלא ששמעון מכחיש את הטענות מכל וכל: "זו עלילה", הוא אומר. "לא זרקתי לא בלוקים ולא אבנים". לאחר חקירה בתחנת המשטרה הנער שוחרר.

"אין לי כוח לעוד אלימות"

שמעון, שחגג בר מצווה רק השנה, אומר כי הוא ומשפחתו דווקא מקפידים על תפילות בשטח פתוח בלבד, בסוכה פתוחה שליד בית הכנסת. "אני יכול להבין את השוטרים שפינו את ההפגנה", הוא אומר, "אבל אני לא יכול להבין את היס"מניקים שמרביצים. זו לא הדרך לדבר. השוטרים היו בסדר, הם פינו בתי כנסת לפי ההוראות שלהם".
שמעון צפה שוב בתמונות מאתמול, והוא אומר כי "אני בשוק בכל פעם שאני רואה את זה". הוא לא מתכוון לצאת שוב לרחוב. "אין לי כוח לעוד אלימות".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: אבי מועלם)
אביו של שמעון מספר כי בנו ביקש לבלות מעט עם חבריו בסמוך לבית. "אין להם מה לעשות עם כל הסגר, אז הוא הולך עם חברים. הם מדברים משחקים קצת כמו כל ילד רגיל". לדבריו כשהגיע למשטרה לא התירו לו לפגוש את בנו על אף שהוא קטין לפני החקירה.

המשטרה: "שיגנו את זריקת האבנים"

עו"ד איתמר בן-גביר המייצג את הנער, אמר לאולפן ynet כי "מח"ש לא ממהרת להגיש כתב אישום, ולכן אנחנו מגישים תביעות אזרחיות ויש לזה חשיבות רבה לחנך את השוטרים... כולנו מעריכים שוטרים והעבודה שלהם חשובה, וכשהם אוכפים את התקנות לבנו איתם, אבל יש הבדל כאשר שוטר לוקח את החוק לידיו, וזורק דלי על ילד קטן כאילו הוא אחרון העבריינים, תוקף אותו ומרביץ לו".

נצ"מ שלומי שגיא, קצין אג"מ במחוז ת"א של משטרת ישראל, אמר בתגובה "האירוע התחיל בזה שניידת עוברת ברחוב ונזרקים עליה אבנים, ומזוהים חשודים. לא שמעתי לא מעו"ד בן-גביר ולא מהאבא תגובות על כך שניידת משטרה עוברת ברחוב ונזרקים עליה אבנים. נכון שזריקת הדלי לא הייתה במקום, וזה יטופל - אבל אני לא זוכר שבעיר שבה אני גר, ניידת עוברת ומשליכים עליה אבנים".
מהמשטרה נמסר עוד כי התיעוד המלא טרם פורסם. "זו חקירה שמתנהלת ואנחנו לא רוצים לשבש אותה".