"מי שבירך" לחולה, ולדימיר בן רימה: רבנים בכירים ממדינות שונות ברחבי העולם קיימו בימים האחרונים תפילות מיוחדות לרפואתו של נשיאה היהודי של אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ואף שיגרו ללשכתו ברכות להחלמה מהירה מצולמות בווידיאו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בברכת מיוחדת ששיגר הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, אמר כי הוא "מברך את הנשיא, מתפלל עליו שיקום ממיטת חוליו ויחזור בחזרה להנהיג את המדינה". עוד הוסיף הרב הרשי: "היהדות מלמד אותנו ש'חביב אדם שנברא בצלם', צריך לכבד כל אדם באשר הוא אדם ולהשתדל לדאוג לצרכיו, וכך הוא הנשיא המקדש את שם ה' בפועלו בחסד וברחמים באוקראינה, לכן ראוי שיקום ממיטת חוליו ושיהיה בריא, רפואה שלימה".
לברכות של הרב הראשי לישראל הצטרפו רבנים ממדינות שונות, בין היתר, מבלגיה, צרפת, אוקראינה ודובאי. בבריסל קיים החזן הראשי של בית הכנסת הגדול באירופה (Great Synagogue of Europe), הרב ישראל מילר, תפילת חזנות מיוחדת לרפואת הנשיא - והוסיף כי הוא "מצטרף לתפילות של אנשים באוקראינה ובכל העולם להחלמתו המהירה של ידידנו, הנשיא זלנסקי".

מהכותל ועד דובאי

בברכה ששיגר רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', הוא הזכיר לזלנסקי את ביקורו בכותל: "אנחנו כאן, בכותל המערבי, מקום שכל התפילות עולות דרכו לשער השמים", אמר לו בברכה המצולמת ששלח. "היית כאן, התפללת כאן, ועכשיו אנחנו מתפללים לרפואתך ולבריאותך... אנחנו מזמינים אותך לבוא לכאן, לכותל המערבי, להודות לקב"ה על ניסיו ועל בריאותך, שבעזרת ה‘ תהיה בקרוב חזקה ואיתנה".
1 צפייה בגלריה
נשיא אוקאינה בכותל
נשיא אוקאינה בכותל
נשיא אוקאינה בכותל בתחילת השנה
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
ביקורו של זלנסקי בכותל המערבי, מוקדם יותר השנה, עורר הדים רבים לאור העובדה שנשיא אוקראינה בחר לבקר במקום הקדוש על פני השתתפות בטקס הזיכרון ב"יד ושם" שבו השתתפו מנהיגים בכל העולם. זלנסקי הסביר אז כי העדיף שלא לפקוד את הטקס, כדי שניצולי שואה נוספים יוכלו להשתתף בו.
גם המקובל יצחק בצרי התפלל לרפואתו - ורבה הראשי של דובאי, לוי דוכמן, שיגר ברכת החלמה לזלנסקי עם נשיאה של קהילת איחוד האמירויות, סולי וולף, והם אמרו יחד פרק תהילים לרפואתו.

בעקבות אשתו

רבה של אוקראינה, משה ראובן אסמן, בחר לקיים לרפואת הנשיא ברכת "מי שברך" בבית הכנסת ההיסטורי ״ברודסקי״ בקייב (Brodsky Choral Synagogue), כשהוא מזכיר בתפילה כנהוג את שמו ואת שם אמו של הנשיא: ולדימיר בן רימה. איחולי החלמה בשם יהדות צרפת שוגרו בידי הרב משה סבאג, רב בית הכנסת הגדול בפריז (Grand Synagogue of Paris).
ביום שני שעבר הודיעה לשכת נשיא אוקראינה כי הנשיא נמצא חיובי לקורונה. מאוחר יותר, ביום חמישי האחרון, אושפז. בהודעה שפרסם ציין הנשיא כי "אין עוד ברי-מזל עבורם הקורונה לא מהווה איום". דוברת הנשיא ציינה כי תחילה עבר זלנסקי לעבוד ממעונו הפרטי, אך כדי שיוכל לבודד את עצמו כראוי החליט להתאשפז בבית החולים, וכי הוא מרגיש טוב.
בחודש יוני אושפזה אשת הנשיא, אולנה זלנסקה, לאחר שחלתה בקורונה - ושוחררה כחודש לאחר מכן. זלנסקי מצטרף לשורה של מנהיגים בעולם שחלו בחודשים האחרונים בקורונה, וביניהם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג‘ונסון, נשיא ברזיל, ז’איר בולסונארו - ונשיא ארה״ב, דונלד טראמפ.