120 מתפללים מגיעים מידי שנה לבית הכנסת "לוס פליז" שבהוליווד, קליפורניה. השנה הצפי הוא ל-35 מתפללים בלבד, בחניה הפתוחה של בית הכנסת. "למרות ההקפדה על הריחוק וחבישת המסכות – אנשים חוששים להגיע", מסביר הרב לייבל קורף, שליח חב"ד ורב בית הכנסת.

הוא מספר על הקפדה רבה: "כשבעל הקורא קורא בתורה, אף אחד לא עומד לידו. האוכל מוגש במגשיות אטומות ואנו מחלקים בקבוקי מים אישיים. אנחנו עושים מצדנו את המקסימום כדי למנוע הדבקה".

"תחושת השליחות גדולה מתמיד"

הרב קורף מציין את שנתו ה-22 בתפקידו כשליח הציבור של הקהילה: "בפעם האחרונה שהיינו יחד, ללא האיום, היה חג הפורים. זו הייתה תחילתה של הקורונה, וכבר אז הודיעו 50 אנשים שהם מבטלים למרות שרכשו מראש הזמנה למסיבה. לא היה אז איסור, אך היו כבר חששות. מיד אחרי זה סגרנו את המקום לתפילות המוניות".
לקראת יום הכיפורים מתכוון הרב להרגיע את חברי הקהילה שהתפילות מתקיימות בבטחה ובהקפדה על הנהלים: "אני לא מתכוון לדחוף בכוח אנשים, אבל דווקא בימים לא פשוטים אלה, כרב, יש לי את האחריות על הקהילה, ותחושת השליחות גדולה מתמיד. אני רואה ושומע את האנשים הבודדים שמחפשים את הקירבה והתמיכה, מחפשים איך לצאת מהמצב הזה - אבל חוששים.
"עבורם ועבור יתר החברים בקהילה היהודית התגייסנו ושלחנו ערכות, גם לחולים שביניהם. החברים מאוד שמחו לראות את החבילה בפתח הבית ולדעת שיש מי שחושב עליהם במיוחד בימים אלה".
בתפילה מכוון הרב יותר מאי-פעם: "בברכת 'מי שבירך' אנחנו מכוונים בכוונה מלאה על כלל חולי ישראל, וכשאומרים דבר תורה מתפללים שהקב"ה יעזור לנו לצאת מהמצב וישלח את הרפואה והפתרון".
חשבון נפש: "אין לנו תלונות. אנחנו אף פעם לא חושבים שאנחנו מבינים את הקב"ה. יש בנו את ההבנה והקבלה המוחלטת שזה למעלה מהבנתנו, ואנחנו פה כדי לעשות את רצונו של הקב"ה. זה עניין האמונה: להתפלל אבל גם לדעת שבסוף הכול יהיה בסדר".