שנאה חדשה-ישנה: בעוד ההתקפות נגד היהודים בארה"ב מסרבות לדעוך - גם ברחבי אירופה - צרפת, בריטניה ופולין - האנטישמיות זוקפת את ראשה ומאיימת על חיי הקהילות היהודיות. אמש (ד') הותקף יהודי חובש כיפה בן 29 בפריז על ידי אנטישמים בעת ששהה במעלית בבניין, ברובע ה-19 בפריז. בשבוע האחרון, צעירה יהודייה מבריטניה זכתה לגינויים אנטישמיים בעת ששהתה בבר עם חבריה ובפולין, עיתון אנטישמי טען כי היהודים אחראים להפצת נגיף הקורונה. << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >> הגבר ששמו דוד היה בדרכו להוריו, כשהותקף באלימות על ידי שני גברים, שלטענתו עקבו אחריו תוך כדי שהם משמיעים הערות גנאי כגון "יהודי מלוכלך, בן ז**, נהרוג אותך". הם הכו אותו באגרופים עד שאיבד הכרה, והוא נפצע קל ונזקק לטיפול רפואי. האב הצעיר בן ה-29 דוד, שבוחר כעת לשמור על אנונימיות יחסית וחושש לחייו, סיפר כי הגיע להוריו המתגוררים באזור היהודי על מנת לאסוף את בתו בת השבעה חודשים, אלא שאז לדבריו, הופיעו שני התוקפים מאחוריו, תוך כדי שהוא מקליד את קוד הכניסה לבניין. קיראו עוד בערוץ היהדות: טפו טפו טפו: למה כולנו מאמינים באמונות תפלות? "התנהגו כמו שצריך": אתר להנצחת פולנים שהצילו יהודים לוחם מלחמתה של תורה: להמשיך את משימתו של הרב /הרבנית ימימה מזרחי
"הם נכנסו איתי למעלית. כשהגעתי לקומה של ההורים שלי, הם קפצו ותפסו לי את הגרון. ניסיתי לצרוח. הייתי רק כמה מטרים מהדלת של הוריי - אבל הם לא יכלו לשמוע כי הדלתות עבות. אחד חנק אותי ותוך כדי השני חבט בי. ואז הם פתחו את הדלת של יציאת החירום - וזרקו אותי החוצה". דוד מוסיף כי לאחר שברח מהם במדרגות, הם חזרו להכותו. "הם קרעו לי את השעון מעל פרק כף היד, תוך כדי שהם חונקים אותי שוב. שם ראיתי מוות. לא היה לי יותר כוח להתנגד. לא נשמתי ורק רציתי שזה ייגמר". הצעיר מספר כי בזכות אביו, שפתח את דלת הדירה ושמע את התוקפים רצים במדרגות - הצליח להינצל. "אני חושב שבלעדיו הם היו משאירים אותי למות".

"קשה יותר ויותר להיות יהודי"

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, ששוחח עם הקורבן, סיפר כי היה נסער מאוד. "דוד סיפר לי שהוא התקשר למשטרה מספר פעמים אך הם לא טרחו להגיע למקום". חביב ציין כי, "אני מכיר טוב את השכונה הזאת ואני עצמי גדלתי בה - זה מדאיג". לטענתו,"קשה יותר ויותר להיות יהודי פה. לצערי יש שכונות שלמות בפרברים בקרבת פריז ש'התרוקנו' מיהודים ואירועים כאלו פוגעים קשות בתחושת הביטחון של הקהילה. אני עצוב ומודאג בשביל היהודים - אבל הרבה יותר בשביל צרפת".
2 צפייה בגלריה
"את נראית כמו יהודייה" - ההתקפה המילולית על הצעירה בפאב
"את נראית כמו יהודייה" - ההתקפה המילולית על הצעירה בפאב
"את נראית כמו יהודייה" - ההתקפה המילולית על הצעירה בפאב
(דניאל גריימן)
בשבוע האחרון, בפאב בעיר לידס שבבריטניה, הותקפה מילולית הסטודנטית היהודייה בת ה-21 דניאל גריימן. על פי דיווח של החדשות המקומיות, הסטודנטית - שתיעדה את ההתקפה בטלפון הנייד שלה - ישבה בפאב עם חבריה כשלפתע ניגש אליה אדם בגיל העמידה והחל להטיח בה אמירות אנטישמיות. בסרטון, האיש שטוען כי הוא ממוצא גרמני אומר לסטודנטית, "היינו צריכים לשם את כולכם בתאי הגזים" ו"את נראית כמו יהודייה". לדברי הצעירה, ההתקפה החלה אחרי שגריימן נתנה חמישה ליט"ש לאדם חסר בית ואמרה לו, "מזל טוב". התוקף פנה אליה בשלב זה ושאל אם היא יהודייה. לאחר שהשיבה לו בחיוב, החל להטיח בה גינויים אנטישמיים. חבריה של גריימן קראו בתגובה כי, "מה שעשית זה פשע שנאה". גריימן עצמה שתיעדה את ההתקפה, לא נשארה חייבת וענתה בתגובה, "אם אתה רוצה להמית בגז את בני עמי, אני אקח אותך לבית משפט. אני לא צוחקת. אני אהרוס את החיים המז** שלך". קבוצת אנשים ששהתה במקום, תמכה בזוג האנטישמי, ואחד מחברי הקבוצה אף איים לחבוט בפניה באגרוף. "התקרית השאירה אותי רועדת", שחזרה.

הותקף לאחר שהזדהה כיהודי

בהמשך הערב, מספרת גריימן שסבלה מההצקות המילוליות כל הערב עד שהזעיקה את המשטרה, אך זו איחרה להגיע. צוות הבר סילק את הזוג האנטישמי והודיע להם שמעתה ייאסר עליהם להיכנס אליו. משטרת מערב יורקשייר מסרה שהנושא נמצא בחקירה והחוקרים מנסים כעת לדבר עם הקורבן. "כל תקרית שמונעת על ידי עוינות ושנאה בלתי מקובלת ואנו מתייחסים אליה בחומרה", נמסר מהמשטרה.
2 צפייה בגלריה
הצעירה הבריטית, דניאל גריימן
הצעירה הבריטית, דניאל גריימן
הצעירה הבריטית, דניאל גריימן
(דניאל גריימן)
בתקרית אנטישמית נוספת באותו השבוע, קשיש שמאושפז בבית חולים "בהארו", שבבריטניה הותקף על ידי אח לאחר שזוהה כיהודי. בעדות שנתן אחד החולים שהיה עד לתקרית הוא סיפר שהאח פגע בקשיש בברכו וניער אותו כשהתלונן על כאב. בכתב עת בשפה הפולנית שיוצא לאור בטורנטו, קנדה, מואשמים היהודים בהפצת הנגיף. ארגון "בני ברית" קנדה הנלחם באנטישמיות, הגיש תלונה במשטרה בעקבות המאמר שפורסם פעמיים בשבועון, "Glos Polski". מייקל מוסטין, מנכ"ל "בני ברית קנדה", אמר כי "יש להאשים בפלילים את מי שהפיץ את השקר כי היהודים הם האחראים לנגיף הקורונה, במיוחד כשהוא עושה זאת שוב ושוב".