משק כנפיו של פרפר עלול לגרום לשינויים באטמוספירה שיובילו בסופו של דבר לסופת טורנדו. על אותו משקל, עטלף אחד נגוע בסין עשוי לגרום לצעירה בת 22 לקשור את גורלה עם מדינת ישראל. היהודייה האמריקאית, אינדייה פרסווד, שהגיעה לכאן במסגרת תוכנית "מסע", נמצאת בימים אלה על פרשת דרכים: הטיסה שלה חזרה הביתה לארה"ב בוטלה, ואת הזמן ש"נכפה" עליה בישראל היא ממלאה ביצירת סרטוני רשת שמטרתם להציג את המדינה ויופיה לעולם כולו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

"גדלתי במשפחה עם אמא יהודייה ותמיד הייתה חשובה לנו המסורת, אבל מכיוון שזזנו הרבה בתוך ארה"ב בעקבות הקריירה של אבי, שהיה איש צבא, לא התחברנו לקהילה היהודית המקומית באופן אקטיבי", פרסווד מספרת. "כשהגעתי לאוניברסיטה התחברתי לארגון 'הלל' ושם הרגשתי לראשונה את חשיבות הקהילה בעולם היהודי. משם, הדרך להשתתפות בתוכנית 'מסע' הייתה קצרה. הגעתי לארץ לפני משבר הקורונה והספקתי לעשות התמחות בערוץ הבינלאומי i24 ניוז. בתקופת הקורונה הייתה הפסקה ועכשיו אני מסיימת את ההתמחות".
לפרסווד אין משפחה בארץ, אבל לדבריה היא לא חוששת. "הצלחתי לבנות במהרה רשת קשרים ואני יודעת שיש לי 'גב' אם אני נשארת פה. אני מאוהבת במדינה הזאת. אני מרגישה שזה המקום בשבילי ורוצה לתרום מעצמי למיזם שנקרא ישראל. אני יודעת שאני שייכת לכאן, וגם אם לא אקבל הצעת עבודה בסוף ההתמחות - זה לא יעצור אותי מלהישאר. אמשיך לעבוד על הסרטונים בערוץ היו-טיוב שלי India international ואהיה שגרירת תרבות עבור ישראל".
4 צפייה בגלריה
"המסורת היהודית תמיד הייתה חשובה לי"
"המסורת היהודית תמיד הייתה חשובה לי"
"המסורת היהודית תמיד הייתה חשובה לי"
הלב שלך אומר משהו אחד, אבל האם הראש לא אומר משהו אחר?
"חשוב מאוד להקשיב לאני הפנימי שלי. אולי המוח מנסה לחשוב על יתרונות וחסרונות, ועל עניינים טכניים כמו כסף, עבודה והתמודדות נפשית עם תרבות, שפה ומדינה שונה - אבל בתוך תוכי אני יודעת את התשובה וזה המקום שאני רוצה להיות בו לכל חיי. קשה לעכל את זה בדקה אחת ולקחת החלטה סופית. זה תהליך".

"זו חוויה מיוחדת להיות פה תיירת בודדה"

גם המצב הבטחוני לא מטריד אותה: "כל דבר יכול לקרות. אם אחיה בפחד לא אוכל אקבל החלטה לעלות. ראיתי הרבה מקרים של עליות מוצלחות ויש לי פה חברים שגרים באושר, אז אני חושבת שזה אפשרי".
4 צפייה בגלריה
אינדיה פרסווד מתעדת את תל אביב
אינדיה פרסווד מתעדת את תל אביב
אינדיה פרסווד מתעדת את תל אביב
(צילום: אינדיה פרסווד)
איך עברת את הסגר בישראל?
"לגבי הקורונה אחד הדברים הטובים שיצאו מזה הוא שנשארתי פה יותר, כי הטיסות בוטלו. עכשיו כשהתיירות הפנימית נפתחת זה כיף ואני יכולה לתור את הארץ כמו תיירת, אבל בלי לסבול מצפיפות, כי אין תיירים מבחוץ. זאת חוויה די ייחודית להיות תיירת בודדה במדינה כל כך מעניינת".
את מדמיינת את החיים שלך פה?
"אני יכולה רק לדמיין שאם אחיה פה אני אהיה קרובה יותר להגשמת התכלית של חיי".
4 צפייה בגלריה
 רוצה להראות את היופי בישראל
 רוצה להראות את היופי בישראל
רוצה להראות את היופי בישראל

בגלל הקורונה, נשארים יותר בישראל


לצד פרסווד, צפויים להישאר בארץ כ-150 מהנדסים, מפתחי תוכנה, אנשי שיווק והוראה מחו"ל שסיימו בימים אלה את תכנית "מסע". מדובר בכ-70% ממשתפי התוכנית, עלייה ניכרת לעומת נתונים מקבילים בשנים קודמות.
4 צפייה בגלריה
התיירים מ-10 מדינות שונות מעבירים את הסגר בישראל במשחק הקלפים "קטאן"
התיירים מ-10 מדינות שונות מעבירים את הסגר בישראל במשחק הקלפים "קטאן"
תיירים מעשר מדינות שונות מעבירים את הסגר בישראל בטורניר "קטאן"
(צילום: אינדיה פרסווד)
במסגרת התוכנית מגיעים מדי שנה לישראל אלפי צעירים יהודים מ-60 מדינות ברחבי העולם במטרה ללמוד, ללמד ולהתמחות במסגרת תוכניות שונות שמוביל ארגון "מסע", מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל. הצעירים מגיעים לישראל לתקופה משמעותית בת חודשיים עד עשרה חודשים, שבמהלכה הם מתמחים בחברות שונות וחווים את החיים בישראל.
ממלא מקום מנכ"ל ארגון "מסע", עופר גוטמן, אמר כי "דווקא בתקופת הסגר העולמי, צעירים יהודים רבים מהתפוצות מוצאים בישראל את הבית הטבעי עבורם. סיפור ההצלחה של ההייטק הישראלי לצד ההתמודדות המוצלחת באופן יחסי של מדינת ישראל מול נגיף הקורונה, גרם לאותם הצעירים מאמריקה ואירופה להישאר דווקא בישראל ולהתפתח כאן".