צלבי קרס על "שער השמים": בית הכנסת הגדול ביותר במונטריאול, קנדה, הושחת אתמול (ד'). משטרת מונטריאול עצרה חשוד במעשה, כשבאמתחתו מיכל דלק. במשטרה מסרו כי החשוד תכנן להצית את בית הכנסת המפורסם, שבו נהג להתפלל הזמר לאונרד כהן.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על שערי הכניסה לבית הכנסת רוססו בגרפיטי צלבי קרס בצהרי היום, ושומר בית הכנסת שהבחין בחשוד הזעיק את המשטרה. הרב אדם שאייר, רב בית הכנסת, סיפר כי ראה את החשוד לאחר שנעצר. "כשהגעתי לבית הכנסת האיש כבר היה בתוך הניידת", סיפר. "בדקתי את מצלמות האבטחה וראיתי שהאיש הניח את מיכל הבנזין, ואז ריסס בספריי. למרבה המזל, זה היה הדבר היחיד שהספיק לעשות".
המשטרה חושדת כי העצור, בן 28, סובל מבעיות נפשיות. הוא יובא היום בפני שופט, וככל הנראה יישלח להסתכלות. "אף אחד לא מופתע מעוד התקפה אנטישמית על אחד המוסדות האהובים של הקהילה שלנו", אמר הרב שאייר. "זו תחושה של פגיעות ופחד. אבל חשוב לי להבהיר שקיבלנו תמיכה גדול מאוד מהקהילה ומאנשי דת מכל הדתות".
הגרפיטי הוסר ובהנהגת הקהילה היהודית בקנדה גינו בחריפות את המעשה. בהודעה שהוציאו הפדרציות נמסר כי "המתקפה הזו מכוונת לכל הקהילה, וכלפי כל מי שמאמצים את ערכי הסובלנות". גם ראש ממשלה קנדה, ג'סטין טרודו, הוציא הודעת גינוי: "זה מעשה נתעב. אני מגנה את המעשה המרושע הזה בכל דרך אפשרית, ועומד לצד קהילת 'שער השמים', הרב אדם שאייר ויהודי קנדה בכל המדינה", כתב. "אנחנו מחויבים להוקיע פשעי שנאה אנטישמיים, ולא משנה מתי ואיפה הם מתעוררים".
קראו עוד בערוץ היהדות: