1 צפייה בגלריה
הצפיפות שקדמה לאסון מירון
הצפיפות שקדמה לאסון מירון
רגעים לפני האסון - צפיפות כבדה
(צילום: גיל נחושתן)
כמה ממשתתפי הילולת ל"ג בעומר במירון הגישו לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, בעקבות האסון, במקום שבו נספו לפני כחודשיים 45 בני אדם. לטענתם, המרכז, האחראי על ניהול האתר ועל ארגון ההילולה מטעם המשרד לשירותי דת, התרשל בביצוע לקוי של תפקידו "עד כדי רשלנות פושעת", באופן ש"גבה מחיר דמים כבד במותם של 45 גברים וילדים".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בכוונת המבקשים לתבוע מהמדינה, באמצעות באי כוחם, עורכי הדין דוד מנע ושמואל כהן, פיצוי כספי על הנזק הגופני והנפשי שנגרם לאלפי המשתתפים באירוע. הבקשה היא בשם כאלף איש שלהערכתם היו ב"שביל המוות", ועוד כאלף נוספים שהיו קרובים לשם ו"צפו בחרדה במתרחש או שעסקו בפעילות החילוץ וההצלה". סכום הפיצוי שהם דורשים "לעת עתה" הוא 50 מיליון שקלים, ולדבריהם יקבלו בהמשך הערכה מקצועית לגבי גובה הפיצוי המגיע לכל מי שעמד בשביל ולמי שהיה במעגל השני - ולפי זה יעדכנו את הסכום.

עוד נכתב בבקשה כי "הנתבעת כשלה כישלון טוטאלי במילוי תפקידה להסדיר את מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, לטובת הסדרתו לקבלת מבקרים, להתאמתו לפעילות שוטפת ולקיום הילולת רשב"י המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר במירון מזה מאות שנים".
לטענת המבקשים, "למרות חשיבותו של המקום והיקף המבקרים בו, הנתבעת הפקירה את בטיחות המקום, ובמשך שנים לא לקחה אחריות והחלטות יישומיות שנוגעות, בראש בראשונה, לבטיחות המבקרים, אך חמור מכך... הנתבעת הטעתה את התובעים ואת חברי הקבוצה בכך שלא התריעה בפניהם על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות באירוע הילולת רשב"י".