שלושה חודשים אחרי שיצא לחירות ועלה לישראל, יהונתן (ג'ונתן) פולארד מודה לבורא עולם על השחרור מבית האסורים. מי שהואשם בריגול למען ישראל וריצה עונש מאסר ארוך, הגיע אתמול (יום ד') עם רעייתו, אסתר, לתפילת חול המועד פסח במערת המכפלה, חברון, ובמהלכה עלה פולארד לתורה והשניים בירכו - לראשונה מאז שעלו - "הגומל" ו"שהחיינו" על סיום תקופת המאסר וההגבלות, אחרי 35 שנה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הברכה לאל, "הגומל לחייבים טובות, שגמלני כל טוב", נאמרת בדרך כלל לאחר שאדם יוצא ממצב סכנה שהיה נתון בו, כמו מחלה קשה. היא שכיחה במיוחד כאשר חוזרים מטיסה או מהפלגה באונייה, שבהלכה נחשבות לדרכים מסוכנות, ויש שמברכים אותה אף אחרי כל נסיעה בכביש מהיר.
2 צפייה בגלריה
יהונתן פולארד במערת המכפלה
יהונתן פולארד במערת המכפלה
יהונתן ואסתר פולארד במערת המכפלה
(צילום: אלימלך קרזן)
בתקופות שבהן יהודים היו נרדפים לשווא, נשלחים לכלא ונתונים שם תחת עינויים על ידי השלטונות בארצות מושבותיהם - היו מברכים "הגומל" לאחר השחרור, אך בימינו מדובר במאורע נדיר. זו הסיבה לכך שבני הזוג פולארד התקבלו בהתרגשות רבה כגיבורים על ידי עשרות מתפללים שהקיפו אותם ושרו לכבודם במניין שבו השתתפו. גם התזמון והמיקום - חג החירות, עיר האבות - הוסיפו משמעות סמלית לאווירה המיוחדת.
"הם מאוד מכונסים בעצמם ולכן עד היום לא מצאו הזדמנות לברך 'הגומל'", סיפר מקורב למשפחה. "הם הרי ביקרו בכותל המערבי אחרי שהגיעו לארץ, אבל עם כל מבקשי הסלפי שסביבו הוא הוא לא היה מסוגל לעשות את זה. עכשיו סוף-סוף זה קרה".
2 צפייה בגלריה
יהונתן פולארד מוחה דמעה
יהונתן פולארד מוחה דמעה
מוחה דמעה
(צילום: אלימלך קרזן)
קראו עוד בערוץ היהדות: