בישראל יושבים מיליוני אזרחים בסגר כבד, בתי הכנסת נטושים כבר חצי שנה, התחלואה בשיאה וגם מקרי המוות. אבל מרחק אלפי קילומטרים מכאן, בסין, חזרו לשגרה מלאה.

"בזכות הסינים הממושמעים אנחנו נמצאים במיקום הכי בטוח", אומר שליח חב"ד, הרב שמעון פרוינדליך, והוא מפרט: "אין חובה לחבוש מסכה, לשמור על ריחוק או לשהות בקפסולות; כל המוסדות שלנו פתוחים – בתי הכנסת, בתי הספר והמסעדות. רק המטיילים ואנשי עסקים חסרים לנו. לא שומעים בליל של שפות על שולחן השבת ובחגים, המסעדה כמעט ריקה ממבקרים. אנחנו מתגעגעים לאווירה המיוחדת שבשולחן אחד יש יהודים מכל העולם היושבים ביחד תחת קורת גג אחת".
הרב פרוינדליך מתגורר במרחק של כאלף קילומטרים ממחוז הואן, שם הכול התחיל. בימי שגרה מאכלס בית הכנסת למעלה מ-300 מתפללים. השנה היו כמאה מתפללים ביום הכיפורים, על אף החזרה לשגרה.
"נראה לי שאנחנו המדינה היחידה בעולם שלא יצאה בלימוד ב'זום' ולא שינתה את המערך הלימודי-חינוכי שלה", הוא אומר. "הארוחות לפני ובתום הצום התקיימו כרגיל. היתרון השנה הוא שתמיד צפוף בבית הכנסת, ואילו החג הזה היה מספיק מקום לכולם".

4 צפייה בגלריה
הרב שמעון פרוינדליך שליח חבד בבייג'ין, סין
הרב שמעון פרוינדליך שליח חבד בבייג'ין, סין
הרב שמעון פרוינדליך, שליח חבד בבייג'ין, סין
(באדיבות הרב שמעון פרוינדליך שליח חבד בבייג'ין, סין)

"יש לנו מה ללמוד מהסינים"

למעט משפחה אחת משנגחאי שחלתה בתחילת הגל הראשון, אומר הרב, אין חולים או נפטרים מקרב הקהילה היהודית. "כישראלים ובכלל, יש לנו הרבה מה ללמוד מהסינים. הם אנשים שונים, ממושמעים. קיבלו הוראה – אין משחקים. לא תשמעי פה 'לא רוצה', 'לא נעים לי', 'לא נוח', 'חם בחוץ'. זו מנטליות של הקומוניזם, לטוב ולרע, אבל זה עובד".

4 צפייה בגלריה
(הרב שמעון פרוינדליך שליח חבד בבייג'ין, סין)
הרב מדבר על תוכנת "קוד החירום" שכל אחד מחויב להתקין בפלאפון הסלולרי, המראה אונליין שהוא "ירוק", קרי, ללא חום. "אני מודע לביקורות שעולות בעולם, וגם אני בעד חירות האדם, אבל כשזה עומד מול שאלת חיים או מוות ברור לי מה טוב. ועכשיו, עם הכלכלה שחזרה לשגרה והמצב הרפואי שבשליטה - תגידי לי את, איזו מדינה יותר חופשית – ישראל או סין?"
חשבון נפש: "אנשים שואלים אותי כל הזמן למה הגיעה הקורונה? במה חטאנו? ואני עונה שזה ששואלים שאלות זה כבר דבר טוב. מה הקב"ה רוצה מאיתנו? אני לא יודע אבל כל אחד צריך לעשות חשבון נפש פרטי עם עצמו, לשאול עצמו מה הוא לומד מזה".

4 צפייה בגלריה
 בתקופת הקורונה יצאו בתי חב"ד בסין בקמפיין גיוס תרומות
 בתקופת הקורונה יצאו בתי חב"ד בסין בקמפיין גיוס תרומות
בתקופת הקורונה יצאו בתי חב"ד בסין בקמפיין גיוס תרומות
(charidy.com)
פורסם לראשונה: 11:37, 27.09.20