3 צפייה בגלריה
שושנה אוביץ
שושנה אוביץ
כשנה לפני פטירתה - ביקשה שושנה אוביץ ממאות צאצאיה להגיע לתפילה בכותל כדי להודות לה' על הניצחון על הנאצים
(באדיבות המשפחה)
שושנה רייזל אוביץ, ניצולת שואה בת 105 מבני ברק, נפטרה לפנות בוקר בשיבה טובה בבית החולים "מעייני הישועה". לקראת יום הולדתה ה-104 ביקשה אוביץ, שעברה את זוועות אושוויץ, ממאות צאצאיה, להגיע לתפילה משותפת בכותל המערבי, כדי להודות לה' על שהצליחה לנצח את הנאצים. "סבתא תמיד אמרה שהיא רוצה להדליק משואה ביום העצמאות, כדי להגיד לנאצים 'ניצחתי אתכם'", סיפר נכדה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אוביץ נולדה בשנת 1916 ברומניה, ובמלחמת העולם השנייה נלקחה למחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו שבפולין. לימים סיפרה לבני משפחתה כי ראתה את אימה רחל נלקחת ממנה על ידי ד"ר מנגלה.
לאחר המלחמה הגיעה לארץ ישראל ונישאה לדב, שורד שואה בעצמו שאיבד במלחמה את אשתו וילדיו שנרצחו על ידי הנאצים. את ביתם קבעו בני הזוג, ששורשיהם נטועים עמוק בחסידות ויז'ניץ, בעיר חיפה - שם עבדה לצד בעלה כתופרת בחנות הבגדים שפתחו. בהמשך עברה להתגורר בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, לצד בני משפחתה.

"התמונה קיבלה פרסום בכל העולם"

לקראת יום הולדתה ה-104, בקשה אוביץ ממאות צאצאיה להגיע יחדיו לתפילה ולתמונה משותפת ברחבת הכותל המערבי בירושלים. היא סיפרה כי זכתה לאריכות ימים בגלל שהקפידה מאוד בקיום מצוות "כבד את אביך ואת אימך" בצעירותה, עד ליום שבו נרצחו הוריה במשרפות.
3 צפייה בגלריה
שושנה אוביץ
שושנה אוביץ
שושנה אוביץ ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"סבתא עברה בשואה חמישה מחנות", סיפר ל-ynet הרב קובי רוזנשטיין, נכדה של אוביץ, "היא התחתנה אחרי המלחמה עם בן דוד ראשון שלה, שאיבד במלחמה אישה וחמש בנות. לסבתא נולדו ארבעה ילדים, שמהם יצאו מאות צאצאים".
לדבריו, "לפני שנה וחצי שאלתי אותה מה היא רוצה ליום ההולדת, והיא בקשה להגיע לכותל המערבי להגיד לה' תודה - ורבים מצאצאים באו להיות איתה. היו שם מאות, ויש עוד שחיים בחוץ לארץ. יש לסבתא יותר מ-400 צאצאים.
"התמונה שעשינו בכותל קיבלה פרסום בכל העולם - אישה שרדה את התופת של השואה והקימה משפחה ענפה לתפארת. סבתא תמיד הייתה אומרת שהיא רוצה להדליק משואה ביום העצמאות, ולהגיד לנאצים 'ניצחתי אתכם'".
3 צפייה בגלריה
שושנה אוביץ
שושנה אוביץ
"רצתה שכל ילדיה יספיקו כמה שיותר ילדים". שושנה אוביץ ז"ל
(באדיבות המשפחה)
רוזנשטיין סיפר כי "שמרנו על סבתא בתקופה האחרונה מכל משמר, והיא הייתה צלולה עד יומה האחרון. היא חיתנה את אמא שלי בגיל 17 כדי לראות את הדורות ממשיכים, ורצתה שכל ילדיה יספיקו כמה שיותר ילדים".