נמשכות התנכלויות ליהודים, בעיקר בעלי זהות דתית, בירושלים: נתן זאבי, בן 30, נשוי ואב לילדים, הותקף באלימות קשה הבוקר (ה') בדרכו לתפילה. הוא מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, והמשטרה הודיעה כי עצרה חשודים במעשה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
זאבי, צעיר בעל חזות חרדית, נכדו של רחבעם זאבי (גנדי), עבר באזור שער שכם הנתון בתקופה האחרונה למתקפות מצד ערבים, כאשר מספר צעירים הקיפו אותו, דחפו והטיחו אותו בקרקע, ואז בעטו בפניו ובגופו.
הצעירים נמלטו אך תגובה מהירה של המשטרה הביאה למעצרם של חמישה חשודים. האירוע הבוקר מצטרף לשורה של אירועים אלימים נגד יהודים בעלי זהות דתית ברחבי בירת ישראל. שרשרת האירועים החלה, כך נדמה, בתקיפת בחור חרדי צעיר ברכבת הקלה ותיעוד המעשה בסרטון שהועלה לרשת החברתית "טיקטוק".
1 צפייה בגלריה
יהודי הותקף על ידי ערבים באזור שער שכם ונפצע בראשו
יהודי הותקף על ידי ערבים באזור שער שכם ונפצע בראשו
הותקף על ידי ערבים בירושלים ונפצע בראשו
השרשרת האלימה המשיכה עם לינץ' שבוצע ביחיא ג'רדי בן ה-46, בדרכו לכותל המערבי, כאשר נקלע למארב של פורעים ואבנים הושלכו לרכבו. הוא הוכה עד זוב דם ורכבו הוצת. יום לאחר מכן הותקף בירושלים אלי רוזן, צעיר שיצא לטייל עם כלבו באזור רחוב שמואל הנביא בבירה. הוא זוהה על ידי קבוצה של ערבים כיהודי, הותקף וסבל מחבלות רבות ומשברים.
במשטרת ישראל התייחסו לאירוע הבוקר, ומסרו: "בפעילות חכמה של משטרת ישראל, זוהתה תקיפת אדם על ידי קבוצת חשודים בדרך שכם בירושלים. בעקבות התקיפה נזקק הקורבן לטיפול רפואי - והחשודים עצמם נמלטו מהמקום. כוחות משטרה החלו מיד בפעילות ובסריקות לאיתורם של החשודים, ובתוך זמן קצר הם אותרו, נעצרו והועברו לחקירת המשטרה".
"משטרת ישראל", הוסיפו, "תפעל ללא מורא לאיתור חשודים בעבירות פליליות, תוך שימוש ביכולות העומדות לרשותנו - וזאת במטרה למצות עם אלה את הדין".