לאחר שסירב - אביעד משה, הנאשם בניסיון רציחתה של שירה איסקוב, נתן לה גט. בדיון שנערך היום בבית הדין הרבני, הבהירו הדיינים למשה כי אם יסרב לתת את הגט - יוכנס לצינוק עד שיחזור בו מסירובו. כשעה וחצי מתחילת הדיון, הסכים משה לשחרר את אשתו מכבלי הנישואים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בשבוע שעבר, בתום הדיון הראשון בעניין בבית הדין הרבני, הודיע משה כי הוא מסרב לתת לאיסקוב את הגט, ובעקבות כך נשלח לצינוק. בסביבתה של איסקוב אמרו כי הדיונים נערכו בתחושה שהדיינים פועלים על מנת שתקבל גט כדין.
"הוא הבין שאין לו יותר מדי ברירות ושהכול הולך נגדו", אמר עופר איסקוב, אחיה של שירה. "כולנו חשבנו שזה יימשך תקופה ארוכה יותר".

"פעילות נמרצת של אב בית הדין"

בבתי הדין הבהירו כי הגט ניתן "הודות לפעילות נמרצת של בית הדין הרבני האזורי בחיפה. חמישה ימים מיום פתיחת התיק, אביעד משה נתן גט". עוד אמרו כי אב בית הדין הרבני בחיפה, הרב דניאל אדרי, שטיפל בתיק למן הרגע הראשון, "דחה פעם אחר פעם את דרישות הבעל, שמטרתן הייתה להאריך את משך התהליך".
1 צפייה בגלריה
שירה איסקוב, אביעד משה
שירה איסקוב, אביעד משה
שירה איסקוב, אביעד משה
בבית הדין ציינו גם כי משה זומן "מיד עם קבלת תביעת הגירושין שהגישה האישה, בו ביום, זאת למרות המורכבות בהבאת אסיר לדיון מהרגע להרגע, ובמיוחד בעת מגפת הקורונה. כבר באותו דיון הבהיר בית הדין לסרבן כי מעבר לכליאתו בעוון אלימות כלפי אשתו בית הדין עשויי להטיל עליו סנקציות נוספות וחמורות במידה ולא ייתן את הגט".
מנהל בתי הדין הרבניים, הרב דוד מלכא, ברך את הרב אדרי והרבנים אלעד עלי ומשה זדה שעסקו בתיק, "על הפעילות הנחושה, הרגישה והמהירה בתיק מורכב זה". לצד זאת גינה מנהל בתי הדין הרבניים את מה שכינה "ההתנהלות חסרת האחריות של חלק מארגונים הנשים הרדיקליים, שלא היססו לנצל בציניות מקרה טראגי ועגום זה, תוך הוצאת מידע שקרי לתקשורת, והכול במגמה להכפיש את בתי הדין, על כתפיה הצרות של האישה שרק עכשיו מתחילה להשתקם מפצעיה".
יו"ר תנועת נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה כי היא מקווה "שנגיע לימים בהם אישה לא תהיה תלויה בטוב ליבו של בן זוגה בכדי לקבל גט, קל וחומר כאשר הוא ניסה לרצוח אותה בדם קר. כעת נותר לקוות שהדין ימוצה עם העבריין וכי יבלה שנות חיים רבות ככל הניתן מאחורי סורג ובריח".
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אמר כי "הגט ניתן כשהסכין הונפה. מי שמנסה לרצוח, לא יכול לצפות להמשיך ולאחוז בגרון הקורבן".