ממשיכים להוקיע את סרבני הגט: בית הדין הרבני האזורי באשקלון התיר לפרסם את שמו ותמונתו של אריה לייב קישון (39), תושב קריית גת, המסרב לגרש את אשתו גולדה, וכולא אותה בנישואיהם הכושלים. בנוסף, הטילו הדיינים על האיש שורה של סנקציות והגבלות, חוקיות ודתיות, על מנת להגביר עליו את הלחץ לשחררה.
<<הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
אריה קישון
אריה קישון
סרבן הגט אריה קישון
בני הזוג נישאו בשנת 2005 ולהם שלושה ילדים משותפים. לפני כשלוש שנים עלו היחסים הזוגיים על שרטון, וגולדה ביקשה להיפרד ופתחה תיק גירושין. מאז מסרב אריה לתת גט לאשתו – גם לאחר פסק דין שניתן לפני כחצי שנה, המחייב אותו בכך.
בעקבות זאת, כאמור, ולבקשת ארגון "יד לאישה" המלווה את מאבקה של גולדה ומסייע לה משפטית, הוטלו על קישון הרחקות רבנו תם. הציבור נקרא שלא לדבר עימו, ובכלל זה משא ומתן בענייני ממון; לא לארחו, להאכילו ולהשקותו, לא לבקרו בחוליו, לא להושיבו בבית הכנסת, לא להעלותו לתורה, לא לאפשר לו לומר קדיש יתום, למנוע ממנו לשמש שליח ציבור בתפילה, לא לשאול בשלומו, לא לחלוק לו כבוד כלל ו"להתרחק מעליו ככל האפשר".
בנוסף הטיל עליו בית הדין עיצומים על פי הדין האזרחי, כשהוציא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ, ואסר עליו לקבל, להחזיק, או לחדש רישיון נהיגה, לפתוח או לנהל חשבון בנק, לעסוק במקצוע המוסדר על פי דין ולהפעיל עסק הטעון רישוי או היתר.

"הוא מתאכזר אליי"

לאחר שגם הסנקציות הללו לא הועילו, וגולדה לא קיבלה את הגט המיוחל, ביקשה עו"ד וטו"ר דינה רייטשיק מ"יד לאישה", המייצגת אותה, אישור לבצע לאריה קישון "שיימינג" - וכעת התירו חברי בית הדין באשקלון, בהרכב שבראשות הדיין הרב ישי בוכריס, לפרסם את שמו ותמונתו ולהוקיעו.
2 צפייה בגלריה
אריה קישון
אריה קישון
אריה קישון
בעקבות ההחלטה ביקשה גולדה קישון את עזרת הציבור בביושו, ומסרה ל-ynet: "בעלי מאמלל ומתאכזר אליי. הוא שולל את חירותי בלי שום הצדקה, בכך שהוא מסרב לתת לי את הגט, ואני ממש מרגישה כלואה וחסרת אונים מול הכוחניות שלו".
עו"ד וטו"ר רייטשיק אמרה: "מדובר בסיפור שאנחנו מלוות כבר קרוב לשלוש שנים - מתחילת הדרך, כשהאישה עוד הייתה אופטימית שזה יסתיים במהרה - ולאורך כל התהליך הארוך והקשה שבו המציאות טפחה על פניה".
"אני מצרה על כך שלמרות כל המאמצים שנעשו, הבעל עומד בסירובו לגרש את אשתו, וגורם בכך לסבל רב למשפחתו הקרובה", הוסיפה רייטשיק. "כולי תקווה שקרוב היום בו הוא יתעשת ויסכים לשחררה לחופשי". היא הודתה לבית הדין ש"עושה ככל שביכולתו, הן בדרכי נועם והן בהפעלת האמצעים בחוק, על מנת לעזור לאישה להשתחרר מכבלי עגינותה".
פנינה עומר, מנכ"לית "יד לאישה" מבית רשת אור תורה סטון הודתה כי "הלב נחמץ" בכל פעם שהיא וחברותיה נדרשים לפעול בכלים קשים כמו "שיימינג", והביעה תקווה כי בעתיד "יימצאו פתרונות הלכתיים שיחסכו מהמשפחה את הבושה והצער הכרוכים בפרסום שמו ותמונתו של הבעל הסרבן, שהוא גם אבי ילדיהם המשותפים". בינתיים היא מייחלת לכך "שהבעל יתעשת מהר ויתייצב למתן גט, כדי שהמשפחה כולה תוכל לחזור לשגרה", שכן "גולדה זכאית לחירות וילדיהם זכאים לשלווה".