נתוני התחלואה מטפסים – אך בערים האדומות ממשיכות ההפרות: בביתר עילית ובני ברק התקיימו אמש (יום ג') חתונות המוניות, רגע לפני הסגר ההרמטי. המשטרה פזרה את האירועים, תוך עימותים והפרות סדר בכמה מן המקרים. בביתר עילית נטען כי המשטרה השתהתה מאוד בפיזור החתונה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בעיר ביתר עילית העומדת על 24% תחלואה - בראש רשימת הערים האדומות - התקיימה חתונתו של בן אדמו"ר מחסידות תולדות אברהם, מהחסידויות הקיצוניות ביותר, בהשתתפות מאות אנשים. שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווחים על האירוע, נתקלו בדלתות אולם נעולות.

יידו אבנים על הניידות

עם כניסתם התבקש האדמו"ר לפזר את האירוע, אך הוא בתגובה הציע לשוטרים יין והחתונה ההמונית המשיכה להתנהל באין מפריע, בניגוד גמור להנחיות, כשמאות חסידים רוקדים ושרים באולם סגור ללא שמירת מרחק ובלי מסכות.
2 צפייה בגלריה
 חתונה חסידית
 חתונה חסידית
האדמו"ר כיבד את השוטרים ביין - והם יצאו מהאירוע
(כיכר השבת)
רק לאחר זמן מה שבו השוטרים - הפעם בכוחות מתוגברים - ופעלו לפיזור האירוע. במשטרת מחוז ש"י הסבירו כי "בעקבות דיווח שהתקבל אמש במשטרה אודות חתונה שמתקיימת באולם בית כנסת בעיר, הוזעקו למקום כוחות משטרה. בהגעת הכוחות למקום דלתות הכניסה לאירוע היו נעולות והחוגגים סירבו לפותחן, ורק לאחר שיח והידברות עם מארגני האירוע נפתחו הדלתות ובמקום נצפו מאות משתתפים, שאינם עוטים מסכות ובניגוד לתקנות".
במשטרה טענו עוד כי לאחר הפיזור, התפתחו באזור הפרות סדר שכללו פגיעה בשוטרים: "בעת שכוחות המשטרה עסקו בפיזור המשתתפים, החלו להתאסף עשרות מחוץ למקום האירוע, להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים, ליידות אבנים לעברם - וגרמו נזק לרכבי המשטרה". חקירה נפתחה נגד המעורבים.

חתונה באתר בנייה

בבני ברק התקיימה אמש חתונה רבת משתתפים בניגוד להנחיות, והמשטרה רשמה דו"חות וזימנה את בעלי האירוע לחקירה. החתונה אותרה במסגרת אכיפה יזומה שערכו שוטרי מרחב דן בבני ברק, שתכליתה פיקוח אחר מילוי הנחיות משרד הבריאות למען ביטחון כלל הציבור, וכבר בצהריים נרשם דו"ח לבעל הבניין, אלא שהחתונה התקיימה בכל זאת בערב.

החתונה, בהשתתפות מאות, נערכה באתר בנייה, תוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות, לצד סיכון הנוכחים שהתקבצו באתר בנייה בעיצומו של שיפוץ, בין פיגומים. השוטרים ביקשו מהנוכחים לעזוב את המקום, ורשמו דו"חות בסך 5,000 ש"ח לבעל הבניין ולבעל האירוע, שטען להגנתו: "לא ידעתי".
2 צפייה בגלריה
 "סכנה, כאן בונים"
 "סכנה, כאן בונים"
"סכנה, כאן בונים"
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
קראו עוד בערוץ היהדות: