מופע roast הוא כבר מותג אמריקני ידוע: לוקחים דמות מוכרת ופשוט צולבים אותה בלי רחמים. לאורך השנים מספר כוכבי קולנוע, ג'סטין ביבר ואפילו דונלד טראמפ עברו את ה"טיפול הקבוצתי" הזה, ועכשיו שורה של קומיקאים יהודים עושים את הצעד הבא: מופע שבו הם יעלו על הגריל אנטישמים ידועים ואת האנטישמיות כתופעה.
המופע המיוחד שייערך הערב (ד') בלוס אנג'לס הוא ראשון מסוגו ויכלול מספר כוכבי סטנדאפ יהודים אמריקנים כמו מודי רוזנפלד, ג'ף רוס, אילון גולד ויוצרת הסדרה "האקסית המטורפת" שגם מככבת בה, רייצ'ל בלום.
אחד ממפיקי המופע, ארי פינצ'וט, אמר ל-ynet כי "יש מסורת יהודית ארוכה ועשירה של התמודדות עם אנטישמיות בעזרת הומור. כשמסתכלים על העלייה המטרידה באנטישמיות הבוטה כיום, ההומור חייב לצאת למתקפה. החזון שלנו היה להפיק ולצלם מופע ראווה קומי חד-פעמי, שיציג שילוב של קומיקאים יהודים ולא יהודים שקורעים את האנטישמיות המודרנית והעתיקה בשנינות חדה שתיצור מסר עמוק. הומור כזה יחשוף את הצביעות, חוסר הרציונליות, הדעות הקדומות והמידע המוטעה סביב הגל האחרון של האנטישמיות ויספק נוסחה כיצד לנוע לעבר עתיד טוב יותר".
עד כמה היה קשה לגייס את הסטנדאפיסטים למשימה הזאת? "הקומיקאים הגיבו בהתלהבות לקונספט ורצו מאוד להשתתף. הם יצרו חומרים מקוריים, כתבו שירים מצחיקים, וכל זאת מתוך הכרה בהזדמנות שיש להם לעזור להוביל את המאבק הזה ולהשפיע על יהודים ולא יהודים ברחבי העולם".
"אני נרגש למצוא את ההומור שיש בשנאה, כי אז אני יכול לחשוף את הבורות והקנאות. מל ברוקס אמר פעם שלצחוק על הנאצים היה הנשק היחיד שלו במאבק מולם", אמר הקומיקאי אילון גולד ל"ג'ואיש ג'ורנל". הוא הוסיף שלמרבה הצער יש הרבה אנטישמים לבחור מתוכם את מי להעלות על הגריל, כולל רוג'ר ווטרס ששב לכותרות לאחרונה בעקבות המופע שלו בברלין.
למרות המופע הקומי, גולד מדגיש שהוא לוקח ברצינות רבה את תופעת האנטישמיות: "העם שלנו עבר הרבה ובשנים האחרונות האנטישמיות מורגשת יותר. הערב המיוחד הזה הוא כדי להישען לאחור ולצחוק, אבל אנחנו לא ממעיטים בכאב ובחשיבות של הנושא".