הקהילה היהודית בברלין מגיבה לזינוק במדד האנטישמיות באירופה, בדרך יצירתית במיוחד: באמצעות "טנק מצוות" נייד מסתובבים מסבירנים דוברי גרמנית, מטעם הקהילה, ועוברים בין יעדים אסטרטגיים בבירת גרמניה, במטרה לספר על העם היהודי ולהשיב לשאלות.

אחד היעדים הראשונים, השבוע, היה מכללה לשוטרים. "נסענו שלוש שעות עם 'טנק' המצוות הנייד שמנהל הרב מענדל בראנדווין עד שהגענו למכללה", סיפר הרב דוד טייכטל, בנו של רב העיר ברלין, הרב יהודה טייכטל. "מדובר במקום סגור, סוג של אוניברסיטה לשוטרים, שם הם מתלמדים ומתמקצעים בעבודתם. התבקשנו לבוא למכללה, כדי לתת לשוטרים מודעות על היהודים ועל החיים היהודיים, לתת להם הצצה לתרבות שהם לא מכירים. העברנו להם למעשה קורס על יהדות".
במהלך שעות הפעילות, השוטרים הגרמנים שאלו שאלות רבות על היהודים. "סיקרן אותם מאוד לשמוע ולהבין, אדם שלא מקבל מידע – אין לו שום דרך להכיר מבפנים את היהודים והיהדות", הסביר הרב דוד.
2 צפייה בגלריה
"טנק המצוות" היהודי של ברלין מתארח במכללה לשוטרים בגרמניה
"טנק המצוות" היהודי של ברלין מתארח במכללה לשוטרים בגרמניה
"טנק המצוות" היהודי של ברלין מתארח במכללה לשוטרים בגרמניה
2 צפייה בגלריה
חנוכיה, מצה, נרות שבת, ספר תורה, קופת צדקה, תפילין: שוטרי גרמניה לומדים על היהדות
חנוכיה, מצה, נרות שבת, ספר תורה, קופת צדקה, תפילין: שוטרי גרמניה לומדים על היהדות
חנוכייה, מצה, נרות שבת, ספר תורה, קופת צדקה, תפילין: שוטרי גרמניה לומדים על היהדות
הקורס התנהל באמצעות קבוצות-קבוצות של שוטרים. "הראנו להם מצגת על היהדות, והם שאלו המון, הייתה התעניינות גדולה מאוד. הרגשנו שעשינו את הדבר הנכון, כי בסוף יש למודעות ולהיכרות את הכוח הטוב ביותר כדי להסיר מחיצות".
במרחק כמה שעות משם, בשדה התעופה המרכזי של המדינה – רב העיר, הרב יהודה טייכטל, נשא הרצאה מיוחדת בפני אנשי הביטחון. רק לפני כמה חודשים נקלע הרב לתקרית לא נעימה, שנחשפה לראשונה ב-ynet, במהלכה אחד המאבטחים ביקש ממנו להסיר את הכיפה "לצורך בידוק". התקרית חוללה מהומה גדולה ונהלי הבידוק חודדו.
"הסברנו להם על החשיבות של סממני היהדות, כיפה, תפילין וכדומה", סיפר הרב. "האווירה הייתה טובה מאוד ולרבים מאוד הדברים היו בגדר מידע חדש לחלוטין. הקורס במכללת השוטרים, הסדנה בשדה התעופה ושאר הפעילויות שלנו בנושא השבוע וגם בשבועות הבאים, נועדו להקנות מידע לקבוצות מפתח, במטרה להתמודד עם האנטישמיות עד כמה שאפשר. אנחנו מודים מאוד לרשויות בגרמניה על שיתוף הפעולה".