בדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בנושא ביצוע ומימון בריתות למתגיירים, הובעה ביקורת על כך שיש כ-100 גברים בתהליכי גיור שעדיין ממתינים להשלמת התהליך, רק משום שהמדינה לא מבצעת את חובתה לברית מילה מטעמים בירוקרטיים ותקציביים.
האחריות על קיום הבריתות עברה מהרבנות הראשית למערך הגיור במשרד ראש המשלה בינואר, אך זה לא תקצב את הנושא כיאות. "בלתי מקובל, מה שקורה פה. זה לא סביר, בטח לא בסכומים האלה ובטח לעומת הצהרות שרים בממשלה שאומרים שזה בדמם", אמר ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת העלייה והקליטה, שסיים את הדיון אחרי 20 דקות. לדבריו, "אם המדינה לא יכולה לבצע בריתות – הממשלה לא מבצעת את תפקידה".
2 צפייה בגלריה
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
חבר הכנסת עודד פורר. "מה שקורה פה לא סביר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים, אמר: "צריך למצוא פתרון. אני לא מבין איך גוף ממשלתי שמדבר בשם ההלכה מענה גרים. בשם הבירוקרטיה, אנו מענים גרים. זה פתרון בירוקרטי קלאסי. צריך להושיב את צמרת הממשלה שתפתור את הנושא. אני מרים את קולי ובוכה על המצב הזה". עו"ד אוהד וייגלר מעתים הוסיף: "הזנחת המתגיירים פוגעת בזהות שלהם ומונעת מהם להשתלב בקהילה היהודית באופן מלא ולהתחתן. מדובר בסך של מיליון ש"ח בלבד שיוכלו לפתור את הבעיה".
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) העיר: "אני לא יכול לישון בלילה אם זה המצב". חבר הכנסת פורר זימן דיון המשך דחוף בשבוע הבא בנושא, עם נציגים ממשרד ראש הממשלה, ממשרד הבריאות וממשרד האוצר וכן יועצים משפטיים, כדי לקדם פתרון.
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
חבר הכנסת אלעזר שטרן. דיון סוער
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפני כשבועיים פורסם ב-ynet כי לוחם מילואים שהשתתף בלחימה ברצועת עזה נאלץ לממן בעצמו את ברית המילה שלו, בעלות של אלפי שקלים, כחלק מתהליך הגיור שלו – זאת מאחר שהמדינה לא מספקת מוהלים כבר חודשים. תרומות גויסו למענו כדי לכסות את ההוצאה. במקרה אחר, חייל מילואים שנמצא בתהליך גיור נאלץ לדחות את חתונתו בעקבות הסחבת בנוגע למימון הברית.
אגף הגיור במשרד ראש הממשלה הסביר אז כי הוא "מלווה את המתגיירים לאורך כל התהליך עד לסופו, מלבד סוגיית ביצוע הבריתות למבוגרים שטופלה על ידי הרבנות הראשית. לאור העובדה כי לא התקיימו בריתות למעלה מתשעה חודשים, ולאור העובדה כי הטיפול בנושא לא התקדם אצל הרבנות – החל מערך הגיור במהלך להעביר את מכרז הבריתות מהרבנות הראשית לאחריותו. בימים אלו מערך הגיור נמצא בעיצומו של הליך להוצאת מכרז לביצוע בריתות ועושה כל מאמץ כדי להשלימו מהר ככל האפשר. יש לציין כי התקציב המיועד לביצוע בריתות אלה, שהיה אמור לעבור מהרבנות הראשית לידי מערך הגיור – טרם הועבר".
פורסם לראשונה: 16:06, 07.02.24