כשברקע הסערה על הדברים שאמר בנוגע לגיוס חרדים לצה"ל והאיום שלו לרדת מהארץ, דווח כי הרב הראשי יצחק יוסף זכה בפרס ישראל לספרות תורנית. טרם ידוע אם הפרס יוענק ביום העצמאות הקרוב, כיוון שהוחלט להעניק השנה את הפרס על גבורה אזרחית וערבות הדדית בלבד.
1 צפייה בגלריה
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
(צילום: יעקב כהן)
לפי הפרסום של עמית סגל, הפרס יינתן לרב יצחק יוסף על ספרו "ילקוט יוסף". חלק משמעותי מחיבוריו של הרב עובדיה יוסף נערכו על ידי בנו הרב יצחק יוסף, ובראשם 40 כרכי "ילקוט יוסף" – פרויקט מקיף ש"סידר מחדש" את פסקי רבי יוסף קארו בספרו "שולחן ערוך" בנוגע להלכות היום-יומיות, והנגיש אותן לציבור הרחב.
מלשכת הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, נמסר: "ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לראשון לציון שליט״א את פרס ישראל בגין מפעלו התורני ועל אף שמדובר בהחלטה המבטאת 50 שנות יצירה הלכתית, הרי שלא זו העת ולא זו השעה".
עוד נכתב בהודעת לשכת הרב הראשי כי בהתאם לכך מבקש כבוד הראשון לציון למסור כי "אילו היה ידוע לו על הגשתו כמועמד לקבלת פרס ישראל היה פועל למנוע זאת. אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה. ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו".