רב שדיבר עברית הוכה בידי מוסלמי ליד ברלין
(צילום: נויל האריס)

רב הקהילה היהודית בפוטסדם שליד ברלין, אריאל קירזון, הותקף בידי עובר אורח מוסלמי, לאחר ששוחח בעברית בטלפון. המקרה אירע שלשום (יום ג') בבוקר, כשהרב קירזון (43) היה בדרכו לרופא עם בנו, לוי (13). "ירדנו מהרכבת", הוא מספר בריאיון לאולפן ynet, "איחרנו קצת והיינו צריכים למהר, אבל לפני כן הייתי צריך לעשות שיחת טלפון דחופה לשגרירות ישראל. דיברתי עברית, לבשתי ציצית. אז היה ברור לי שאפשר לזהות אותי כיהודי".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בשלב זה, לדבריו, מיהר מולו אדם בעל חזות מוסלמית, דחף אותו בעוצמה – וקילל. "הוא הרים את ידיו ותפס אותי. שמעתי אותו אומר 'יודן', הוא צעק 'יהודי מלוכלך' וקללות נוספות. רציתי לצלם אותו אך הילד עצר אותי מהחשש שהתוקף יפגע בנו".

לא בפעם הראשונה

הרב קירזון הגיש תלונה במשטרה. "במקום פועלות מספר מצלמות, ואני מקווה שהפושע יימצא. הבן שלי מפחד עכשיו, מה שעושה אותי עצוב במיוחד". לדברי הרב, זו אינה התקיפה האנטישמית הראשונה שהוא חווה בגרמניה.
1 צפייה בגלריה
הרב אריאל קירזון
הרב אריאל קירזון
הרב אריאל קירזון
"לפני שלוש שנים הסתובבתי בברלין בשעת לילה, כשחזרתי מבית כנסת", הוא מספר. "מולי הגיעו חבורת מהגרים דוברי רוסית שהיו כנראה שתויים. הם קיללו אותי, אז עשיתי את עצמי כאילו אני לא מבין והמשכתי ללכת. בפוזנן אני שומע לא פעם צעקות של 'פרי פלסטיין' כשאני עובר ברחוב".
משטרת פוטסדם אישרה לעיתון "הבילד" שהתקבלה תלונה, והיא בודקת את הקלטות מצלמות האבטחה באזור.
בשנה שעברה תיעד מרכז המחקר והמידע לאנטישמיות באזור ברלין 1,052 תקריות אנטישמיות. בשנת 2020 היו 1,019 – ובשנת 2019 היו 886. "אשתי דואגת לי כי אני גר בברלין ועובד בפוזנן, ובבית כנסת שלי אין שמירה", אומר הרב. "זה קשה מאוד. התחושה היא שכל אדם יכול לבוא אליך, לגעת בך – ולך תחפש אותו. המקרה שלי אירע לפני יומיים, ועד היום אין עדיין וידאו. עוד לא מחפשים את מי שעשה את זה".