האירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות איחוד האמירויות: הרב הראשי של האמירויות נישא אמש (יום ד') לבחירת ליבו, לאה חדאד, באבו דאבי. 1,500 אורחים השתתפו בחגיגה שנערכה בבירת איחוד האמירויות הערביות, דוגמה חיה לדו-קיום ולפלורליזם הדתי במדינה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב של איחוד האמירויות, לוי דוכמן, לא יכול היה לחשוב על תאריך סמלי יותר לקיים את יום חתונתו: בדיוק שנתיים לאחר החתימה על הסכמי אברהם. הכלה, לאה חדאד, היא תושבת בריסל, בירת בלגיה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
למעלה מ-1,500 אורחים הגיעו לאבו דאבי מרחבי העולם כדי להשתתף בחתונה, שהיא האירוע היהודי הגדול ביותר שנערך במפרץ הערבי. בין האורחים: בני מלוכה ובכירי ממשל אמירותים, רבנים בולטים – בהם הרבנים הראשיים של רוסיה, טורקיה, סינגפור וגם של איראן – ומכובדים שונים, בהם שגרירי מדינות ואנשי עסקים מכל הדתות, שצילמו במרץ והעלו לרשתות החברתיות. בתפקיד התזמורת: אברהם פריד – כוכב הזמר החסידי.

מתכוונים להמשיך בשליחות

הרב דוכמן, כיום בן 29, מתגורר באיחוד האמירויות מאז שנת 2014, וייסד שורה של מוסדות יהודיים לרשות הקהילה היהודית באמירויות. כיום מדובר בקהילה היהודית הצומחת ביותר בעולם הערבי.
3 צפייה בגלריה
הרב דוכמן התחתן באיחוד האמירויות
הרב דוכמן התחתן באיחוד האמירויות
הרב דוכמן ואשתו הטרייה, לאה חדאד, בחתונה באבו דאבי
(צילום: באדיבות הקהילה היהודית באיחוד האמרויות)
החתונה שנערכה כאמור בסמוך ליום השנה השני להסכמי אברהם, הייתה לפי כל כללי הטקס החסידי – כולל אירוע התוועדות בסופה, והיא מהווה דוגמה חיה להשקעה הגדולה של איחוד האמירויות ביצירת תרבות של דו-קיום וגיוון דתי. הצמיחה המרשימה של החיים היהודיים ברחבי האמירויות וקבלת הפנים החמה שזכו לה, כמו גם התמיכה המתמדת של הממשל האמירותי בקהילה היהודית, הן עדות למחויבותה של ממשלת איחוד האמירויות.
3 צפייה בגלריה
הכלה המאושרת, לאה חדאד, בשמלה לבנה
הכלה המאושרת, לאה חדאד, בשמלה לבנה
הכלה המאושרת בשמלה לבנה
(צילום: ריסה קליין)
מתוך הטוויטר של שגריר צרפת באיחוד האמירויות, קסאבייה שאטל

3 צפייה בגלריה
"חתונת השנה" באבו דאבי
"חתונת השנה" באבו דאבי
"חתונת השנה" באבו דאבי
(צילום: ריסה קליין)
הזוג הצעיר מספר כי ימשיך לממש, יחדיו, מביתם שבאבו דאבי, את מחויבותו של הרב דוכמן להמשך צמיחתה של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. באמצעות ה-JewishUAE שהקים, נהנית הקהילה היהודית משורה של מוסדות יהודיים ושירותי קהילה: מספר בתי כנסת באבו דאבי ובדובאי, ומזון כשר במסעדות ובמלונות המקומיים, בזכות גוף הכשרות הרשמי באמירויות (EAKC).
נוסף על כך, אחראי הרב דוכמן לייסוד תוכנית הכשרה לרבנות, חתונות יהודיות, סיוע ברילוקיישן, נטוורקינג עסקי וחיי קהילה עשירים, וכן מערכת חינוך יהודי הכוללת גן ילדים, בית ספר לעברית, מועדון נוער והרצאות למבוגרים, זאת בשיתוף הממשל האמירותי.