300 איש הגיעו בסוף השבוע לנמל התעופה בן גוריון, כדי לצפות במחזה לא שגרתי: חמש פרות אדומות, כשרות על פי ההלכה היהודית, שנתרמו בידי בעלי חווה נוצרים אוונגליסטים מטקסס, ארצות הברית. הן הגיעו במטוס נוסעים, בטיסה של אמריקן איירליינס מניו-יורק, לשם הגיעו במשאית מדאלאס.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בהלכה היהודית, פרה אדומה היא פרה שצבע שערה חום-אדמדם ואין בה אף מום, ומשתמשים באפרה לטיהור אנשים שנטמאו בטומאת מת. לידתה של פרה אדומה "תמימה" (בלי מום) מבשרת לפי המסורת שבואו של המשיח מתקרב, ובעקבותיו גם בניית בית המקדש.
קראו עוד בערוץ היהדות:
הפרות הוטסו על-ידי חברת השילוח אוריין, ועם קליטתן במסוף המטענים של קבוצת ממן, הן הועברו בפיקוח וטרינרי לחוות גידול באזור בית שאן, בתקווה שהמגדלים יצליחו לשמר את הזן ולהרחיב אותו – ואף להפוך את החווה למוקד עלייה לרגל עבור תיירים אוונגליסטים, שיגיעו מרחבי העולם לראות את הפרות הייחודיות.
2 צפייה בגלריה
הפרות האדומות שהובאו לישראל
הפרות האדומות שהובאו לישראל
הפרות האדומות שהובאו לישראל. חוות הגידול תמשוך תיירים?
(צילום: קובי מיכאלי, ממן)
מקימי חוות הגידול בבית שאן ממעטים לנדב פרטים נוספים על המיזם. כל מה שהם מוכנים לומר הוא שהם מעוניינים להשתמש בפרות האדומות כדי לנסות ולגדל את הזן הנדיר למדיי בישראל; להמחיש לתלמידים בתלמודי תורה את הסיפור המקראי; ולמשוך תיירים אוונגליסטים לבקר בחווה.
הם טוענים שזאת הפעם הראשונה שמביאים פרות אדומות כשרות חיות לארץ, וכי עד היום היו ניסיונות להביא זרע של הזן. לעת עתה הפרות נכנסו לתקופת בידוד, שרק בסופה יילקחו לחווה בבית שאן.

"ללמד ולהחיות את התנ"ך"

מי שסייע בהבאת הפרות האדומות לארץ הוא ארגון "בוני ישראל". נציגיו סיפרו כי "זאת הפעם הראשונה שמביאים פרות אדומות לארץ. אני יודע שהביאו לפני כמה שנים זרעים וביציות, אבל יש איסור להביא פרות חיות מארה"ב. אנחנו קיבלנו אישור".
2 צפייה בגלריה
הפרות האדומות
הפרות האדומות
התכנון: "להקים מרכז שיוכלו לבקר בו וללמוד מהי פרה אדומה"
(צילום: קובי מיכאלי, ממן)
לדבריהם, "זאת הייתה פרוצדורה מסובכת מאוד מול משרד החקלאות. החשש הוא כמובן ממחלות, כי בעלי חיים מעבירים מחלות, אבל הפרות האלה עברו מעל 10 בדיקות דם בשנה האחרונה. הן היו בבידוד ארבעה חודשים. הפרות מגיעות מטקסס, והאזור שהן רגילות אליו חם ויבש. אנו רוצים שהן יחיו הרבה שנים, כדי לספר את הסיפור של הפרות האדומות. אנחנו רוצים להקים מרכז שיוכלו לבקר בו וללמוד מהי פרה אדומה".
הם מבהירים כי "פרות אדומות הן לא קורבן. זה יותר טקס". כארגון ארגון חינוכי המקושר למכון המקדש, הם מודים כי ככלל, הם רואים בזה צעד נוסף "לקראת בית המקדש... יש פה שלבים. אנחנו בשלב של חינוך, ללמד ולהחיות את התנ"ך". בארגון אישרו שיצרו קשר עם מכון המקדש, כי "יש להם רבנים שעסקו בתחום ולמדו את הנושא שנים רבות".
למה הובאו רק חמש פרות? "זה מה שהצלחנו למצוא", הם משיבים, "זה נדיר מאוד. 2,000 שנה לא הייתה פה פרה אדומה, והצלחנו למצוא כמה. זה כנראה משהו מיוחד מאוד. החווה תיפתח לקהל בתוך כמה חודשים. הפרות צריכות להתרגל לארץ".