ביום שישי התקיים טקס הכנסת ספר תורה על שם אופיר ליבשטיין ז"ל בשפיים, מקום מושבם הזמני של אנשי קיבוץ כפר עזה. האירוע התקיים במהלך קבלת שבת חגיגית בנוכחות משפחת ליבשטיין, נציגי מועצת שער הנגב וחברי קהילת שער הנגב, קהילות התנועה הרפורמית ורבים אחרים.
2 צפייה בגלריה
אסתר ליבשטיין בהכנסת ספר תורה לזכרו של בנה אופיר
אסתר ליבשטיין בהכנסת ספר תורה לזכרו של בנה אופיר
אסתר ליבשטיין בהכנסת ספר התורה לזכרו של בנה אופיר
(צילום: איזבל דיגילוב)
ספר התורה, אשר הוקדש על שמו של ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין ז"ל, נתרם על ידי קהילות האיגוד העולמי ליהדות מתחדשת. הספר נכתב בשנות ה-20 של המאה הקודמת בארץ ישראל והגיע לצ'כיה לפני השואה. לאחר השואה הוא תוקן ונשמר על ידי האיגוד. הספר ישמש את קהילת המועצה האזורית שער הנגב בטקסי החיים, ויעבור בהמשך לבית הכנסת הקבוע שיוקם מחדש.
אסתר ליבשטיין בת ה-79, אימו של אופיר ליבשטיין ז"ל, סיפרה: "כשהחזקתי את ספר התורה חשתי שהבית חוזר אליי ואני חוזרת הביתה. הקיבוץ תמיד היה הלב והבית של המשפחה המורחבת. את כל החגים והמועדים חגגנו בבית ההוא. פסח היה החג האהוב על אופיר. כל אחד ואחת היה קורא וקוראת, בבחינת והגדת לבנך ולבתך".
2 צפייה בגלריה
משפחת ליבשטיין בהכנסת ספר תורה לזכרו של אופיר
משפחת ליבשטיין בהכנסת ספר תורה לזכרו של אופיר
משפחת ליבשטיין ונציגי הקהילה והתנועה הרפורמית בהכנסת ספר תורה לזכרו של אופיר
(צילום: דוברות התנועה הרפורמית)
ליבשטיין נרצח ב-7 באוקטובר במהלך חילופי אש עם המחבלים שפשטו על כפר עזה, לאחר שיצא להגן על היישוב במסגרת כיתת הכוננות. גם בנו, ניצן ליבשטיין, נרצח במתקפת הטרור על הקיבוץ. משנת 2018 הוא כיהן בתפקיד ראש המועצה האזורית שער הנגב, והוא צפוי להיות מונצח במסגרת הקמת יישוב חדש במועצה שיישא את שמו.