שישה ספורטאים נכללים במשלחת ישראל לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג, שיצאה לדרך בסוף השבוע – ומי שמספק להם אוכל כשר בזמן השהות שם הוא הרב שמעון פריינדליך, שליח חב"ד לבייג'ינג, האחראי על הקייטרינג לחברי המשלחת. "אני אחראי גם לארוחות הכשרות למאמנים, לעיתונאים ולכל היהודים שהגיעו לאולימפיאדה", הוא מספר בריאיון לאולפן ynet.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לדבריו, במהלך משחקי החורף האולימפיים יוכנו במטבח הכשר מעל ל-1,500 ארוחות כשרות ובריאות. "התקנון של הוועד האולימפי הבינלאומי, אחרי טבח הספורטאים הישראלים ב-1972 במינכן, קובע שכל מדינה שמארחת אולימפיאדה צריכה לדאוג שיהיה מקום ליהודים לתפילה ולאכילה", אומר פריינדליך.
מה בתפריט? "יש לנו בשר דרום-אמריקני, סלמון; ארוחות בוקר, צהריים, וערב; חטיפים ונשנושים, רטבים. מה שאפשר לעשות עם אוכל הוא אינסופי. והכול כשר למהדרין מן המהדרין".
2 צפייה בגלריה
אולימפיאדת החורף
אולימפיאדת החורף
חברי משלחת ישראל בטקס הפתיחה בבייג'ינג
(צילום: רויטרס)
בסין ישנן חמש דתות מוכרות, אך היהדות היא לא אחת מהן, מספר הרב פריינדליך, "ובכל זאת הממשלה הסינית לוקחת את זה ברצינות, ופועלת באופן אקטיבי כדי להכין ארוחות כשרות לכל יהודי, ובמיוחד לישראלים שבאים לאולימפיאדה".
הוא מוסיף כי לו עצמו אין קשר ישיר עם הוועד האולימפי הבינלאומי, אבל הוא בקשר עם הוועד המקומי בביג'יינג. "הם באו לבית חב"ד ולבית הכנסת, ואני נותן להם הרבה קרדיט על כך", הוא מספר. "המארגנים שלחו לי הזמנה רשמית, אמרו לי שהם רוצים להכין אוכל כשר ושאני המועמד המתאים לכך, ורצו שאעזור להם – וזה מה שעשיתי".
2 צפייה בגלריה
הרב שמעון פריינדליך במטבח הכשר
הרב שמעון פריינדליך במטבח הכשר
הרב שמעון פריינדליך מפקח על הבישול במטבח הכשר